ساخت اورژانس مدرن بیمارستان هفتم تیر

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: مرکز آموزشی و درمانی شهدای هفتم تیر به عنوان مرکز تروما و بیمارستان معین در جنوب تهران، روزانه پذیرای تعداد زیادی از مصدومان حوادث ترافیکی و غیرترافیکی است. این بیمارستان به عنوان بیمارستان معین شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های شهریار، رباط‌کریم و اسلامشهر تعیین شده و دارای پد بالگرد است. همین موضوع انگیزه‌ای است برای مسوولان حوزه سلامت که نگاه ویژه‌ای به این مرکز درمانی داشته باشند. بیشتر مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان مصدومان ترافیکی و سقوط از بلندی هستند به طوری که روزانه ۳۵۰ مصدوم به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

اکنون همه تخصص‌های مربوط در این بیمارستان حضور دارند و به‌طور میانگین روزانه بیش از ۴۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شود. حسن امیری، رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر در گفت‌وگویی اختصاصی از آغاز ساخت واحد اورژانس این بیمارستان پس از تعطیلات نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: مقرر شده است اورژانس این بیمارستان با ظرفیت پذیرش ۶۰ تخت در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و در ۴ طبقه احداث شود. از ویژگی‌های این واحد می‌توان به ۸ اتاق عمل جراحی مدرن و ۱۶تخت آی سی یو در آن اشاره کرد.وی افزود: بیمارستان شهدای هفتم تیر به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک و مجاورت راه‌های مواصلاتی و اتوبان‌های جنوب پایتخت، به‌عنوان یکی از مراکز درمانی مهم به‌شمار می‌آید که ارجاع بیماران سوانح جاده‌ای بر تعداد مراجعه‌های عادی آن افزوده است.امیری که خود متخصص طب اورژانس است، ادامه داد: سال گذشته تصمیم به بازسازی و بازطراحی واحد اورژانس بیمارستان گرفتیم که خوشبختانه توانستیم از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، این طرح را به پایان برسانیم.به گفته رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر، اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان، ایزولاسیون و تعویض تمام پنجره‌های اتاق بیماران از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مرکز آموزشی و درمانی است که رضایت بیماران را در پی داشته است.

امیری در ادامه با اشاره به آغاز ساخت کلینیک ویژه این بیمارستان از ابتدای بهمن افزود: این کلینیک به عنوان اولین کلینیک ویژه بیمارستانی به شمار می‌آید که ساخت آن در شهرستان ری آغاز شده و شهریور آینده پذیرای بیماران خواهد بود. وی اظهار کرد: این کلینیک در ۴ طبقه در حال ساخت است که تمام امکانات تخصصی همچون اسکوپی‌ها و تصویربرداری را ارائه خواهد کرد. رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر با تشریح اقدامات صورت گرفته درمانی در این بیمارستان ادامه داد: این بیمارستان ۵۰ سال قبل به عنوان یک بیمارستان جنرال ساخته شده است و اکنون به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های ترومای تهران به‌شمار می‌آید.امیری در ادامه خواستار رسیدگی به کارگاه‌های کوچک شد و گفت: متاسفانه در کارگاه‌های کوچک، کارفرما از بیمه کارگران خودداری می‌کند که این موضوع، در صورت بروز حوادث، مشکلاتی را به‌ویژه در تامین هزینه‌های درمانی آنان به وجود می‌آورد و کارفرما در قبال این حوادث پاسخگو نیست.رئیس بیمارستان شهدای هفت تیر با دعوت از خیران برای تکمیل طرح‌های درمانی این بیمارستان خاطرنشان کرد: به‌دلیل مشکلات مالی دولت و کمبود اعتبارات، از خیران می‌خواهیم به کمک ما بیایند تا بتوانیم این بیمارستان مهم جنوب شهر را آنگونه که شایسته مردم این منطقه است بازسازی و تجهیز کنیم.