گروه مسکن: شهردار منطقه دو تهران در پی حادثه سعادت آباد و حواشی که یک هفته‌ای است اخبار حوزه شهری را تحت‌الشعاع قرار داده است، استعفا داد. اوایل هفته گذشته فیلمی از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر و به سرعت در شبکه‌ها و گروه‌های مجازی پخش شد که در آن ماموران شهرداری با حمله به کارگران یک کارواش که گفته می‌شود به‌صورت غیرقانونی اقدام به تملک زمین و راه‌اندازی کارواش کرده بودند باعث ضرب و جرح و نیز تخریب اموال این واحد صنفی متعلق به مسجد آن محل شدند.

این موضوع در صحن علنی شورای شهر تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس سازمان بازرسی شهرداری درخصوص جزئیات این حادثه به نمایندگان پارلمان شهری توضیحاتی ارائه کرد. او نیز نحوه ورود ماموران شهرداری را نامناسب توصیف کرد و درباره تغییر نگاه شهرداری پس از سال ۹۲درخصوص واگذاری این زمین به مسجد سخن گفت. شهردار تهران نیز درباره حادثه سعادت‌آباد به رسانه‌ها توضیح داد: متاسفانه متصرفان اقدامات غیرقانونی انجام داده و ماموران شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار داده و به خودروی آنها خسارت وارد کردند؛ اما هیچ‌کسی به آن اشاره نکرد تا اینکه دو شب بعد از این اتفاق که ماموران برای اجرای حکم رفتند متصرفان آماده بوده و درگیری صورت می‌گیرد. قالیباف با بیان اینکه ماموران شهرداری با حالت تهاجمی وارد کارواش شده که این رفتار قابل قبول نیست، گفت: ماموران اجرای حکم شهرداری می‌توانستند با رفتاری بهتر و مدیریت شده وارد کارواش شوند و قطعا با این افراد برخورد می‌شود، چراکه این افراد در این خصوص خطا کرده‌اند.

پس از سخنان شهردار تهران عزیزالله نظری، شهردار منطقه دو از سمت خود استعفا کرد. او در بخشی ازنامه اش به شهردار تهران که درسایت شهرنوشت آمده، گفته است: زمین کارواش دریا بنا به دلایل حقوقی و فقهی که به‌صورت مجزا در گزارش فنی سازمان بازرسی آمده و همزمان با این نامه خدمت شما در شورای شهر ارائه شده است، متعلق به مسجد و وقفی نیست و اقدام شهرداری در فروش زمین و رفع تصرف غیرقانونی این ملک پس از تلاش‌های دوساله برای جلب رضایت هیات امنای مسجد کاملا قانونی و در جهت احقاق حق مالک و اقدام مسجد در فروختن سه دانگ زمینی که به قول خود هیات امنا وقفی است، غیرقانونی و غیر شرعی است.

همچنین باید اعلام کنم که اولین اخطار به هیات امنای محترم مسجد درتاریخ ۳۱/ ۶/ ۹۴ و آخرین اخطار در تاریخ ۱۴/ ۱۱/ ۹۴ در جهت تعطیلی و جمع‌آوری کارواش از سوی ناحیه یک شهرداری منطقه۲داده شده است. علاوه بر این یک مرحله تعطیل‌سازی در آذرماه ازطریق قراردادن نیوجرسی و جلوگیری از تردد انجام شده که با وساطت اعضای شورا دال بر حل موضوع، رفع تعطیلی شده است. باید اعلام کنم که در ۱۵ بهمن ۹۴ و پس از تسلیم آخرین اخطار، ۴ نفر از مسوولان اجرای احکام ناحیه به محل مراجعه می‌کنند که با مقاومت روبه‌رو شده و مورد حمله و ضرب و شتم حدود ۳۰ نفر قرار می‌گیرند و به جرثقیل هم خسارت وارد می‌شود. با توجه به این موضوع ماموران جهت جلوگیری از تنش بیشتر از محل باز می‌گردند. در پایان این نامه تاکید شده است که مسوولیت این واقعه را برگردن گرفته و به این وسیله استعفای خویش را به اطلاع می‌رسانم.