گروه صنعت و معدن: کارت اعتباری رفاه ایرانیان (کاراکارت) با گذشت نزدیک به چهار ماه از اجرای طرح دولت برای ایجاد تحرک در اقتصاد، بالاخره رونمایی شد.

علی ربیعی وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی در جمع تعدادی از بازنشستگان کارت اعتباری رفاه ایرانیان (کاراکارت) را رونمایی کرد. براساس اعلام ربیعی بازپرداخت وجوه کاراکارت دوازده ماهه و دو ماه بدون سود خواهد بود. ربیعی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: کاراکارت با همت دستگاه‌های مختلف نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان‌های بازنشستگی نظیر تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری طراحی شد. وی ادامه داد: در آینده نزدیک سایر صندوق‌ها نیز به این مجموعه خواهند پیوست تا بازنشستگان بتوانند چهاربرابر مستمری دریافتی خود کارت خرید دریافت کنند. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این کارت دائمی خرید این افراد خواهد بود و ارائه کاراکارت را با دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آغاز کردیم و خوشبختانه در استان‌ها به ویژه استان‌های پرجمعیت این روند قابل‌توجه و رو به رشد است. وی گفت: درخواست برای دریافت این کارت آرام‌آرام انجام شد و رفته‌رفته توجه به این کارت‌ها بیشتر می‌شود. ربیعی خاطرنشان کرد: پس از توزیع کاراکارت‌ها تولیدکنندگان با ما تماس گرفتند و مایل بودند با این کارت تخفیف‌هایی به خریداران بدهند و این تخفیف‌ها درفروشگاه‌ها اعلام می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: اگر زمان بازپرداخت دوازده ماهه باشد فعلا حداکثر ۱۲ درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت اما ما فکر می‌کنیم با تمایلی که تولیدکنندگان داشتند این ۱۲ درصد نیز به‌طور کامل کم خواهد شد، به‌طوری که ممکن است در برخی از کالاهایی که تولیدکنندگان معرفی می‌کنند سود پایین‌تر بیاید و به نوعی اگر زمان را بیشتر کنیم سود بیشتری به آن تعلق می‌گیرد. معاون وزیر کار نیز با دعوت از بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت «کارا‌کارت» گفت: اعتبار در نظر گرفته شده در کارت ۴ برابر میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان است که تا سقف ۱۰ میلیون تومان امکان شارژ وجود دارد. احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات ارائه کارت رفاه اجتماعی که توسط بانک رفاه کارگران انجام می‌شود، اظهار کرد: با عده‌ای از بازنشستگان تماس گرفته شد تا برای تکمیل فرم ثبت‌نام و رضایت‌نامه بانک رفاه کارگران اقدام کنند. وی افزود: روز گذشته به‌صورت نمادین برای آغاز رسمی ارائه کارت رفاه اجتماعی مراسمی برگزار شد و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته امکان استفاده از این طرح را دارند. میدری در پاسخ به این سوال که بازنشستگان به چه نحوی باید این کارت را دریافت کنند، گفت: بازنشستگان با مراجعه به سایت رفاهی یا سامانه پیامکی تعریف شده امکان ثبت‌نام دارند که با انتخاب بانک و مشخصات خود از طرح اشاره شده استفاده خواهند کرد. به گفته میدری، شماره تلفن ۶۳۶۹ برای سوالات مربوط به کاراکارت در نظر گرفته شده و تخلفات مربوط به این امر نیز از طریق این شماره قابل پیگیری است.