گروه بورس: تالار شیشه‌ای روز گذشته شاهد جهش کوچک 65 واحدی بود تا به سطح 78هزار و 158واحد برسد. روز دوشنبه شاخص با رشد در صنایع خودرو و بانک توانست روند صعودی روزهای اخیر خود را ادامه دهد. در این بین بررسی صنایع بورسی حاکی از آن است که از میان 37 گروه صنایع، 19صنعت منفی و 17صنعت مثبت به کار خود پایان دادند. بانک، خودرو و انبوه‌سازی صدرنشین‌های جدول بازدهی صنایع بودندکه هرکدام به ترتیب رشد 8/ 3، 8/ 1 و 83/ 0 را داشته و در مقابل صنایع لاستیک و پلاستیک، وسایل ارتباطی و استخراج زغال‌سنگ در قعر این جدول قرار گرفتند.

گروه بانکی که در هفت روز کاری اخیر روندی نزولی داشت، روز گذشته با استقبال سهامداران مواجه شد و با رشد قابل توجهی به کار خود پایان داد. نماد «وبصادر» که بیشترین حجم معاملات این گروه را به خود اختصاص داد، شاهد حمایت خوب بازیگران حقیقی در سمت خرید بود، در این بین بیشترین رشد قیمتی در این صنعت را نماد «وپارس» با ۹۷/ ۴ درصد رشد به ثبت رساند. بانک پارسیان که در چند روز اخیر پیش‌بینی سود هر سهم خود را ۱۲۰ریال اعلام کرد، در بررسی سابقه معاملاتی ۱۰ روز کاری گذشته خود ۷ روز منفی داشته است. به‌طور کلی حجم معاملات روز گذشته گروه بانکی در حدود ۶۰۶میلیون سهم بود که به این ترتیب جایگاه پر‌معامله‌ترین صنعت را بعد از خودرو به خود اختصاص داد.

اما دومین گروه مثبت بازار، خودرو بود.این گروه با رشد ۸/ ۱درصدی در روز گذشته رشد خود را از ابتدای دی‌ماه و همزمان با رفع تحریم‌های هسته‌ای به بیش از ۱۵۰درصد رساند.رشد بی حد و مرز این صنعت که با حمایت سهامداران حقیقی و حقوقی در صف‌های خرید همراه بوده است، این روزها شرایطی را به وجود آورده که خودرو را به‌عنوان لیدر بازار سهام معرفی کرده است.ایران خودرو دیزل روز گذشته پرحجم‌ترین نماد این صنعت بود. این نماد که برای برگزاری مجمع عمومی در تاریخ ۲۴ ماه جاری متوقف می‌شود، در این روزها و به واسطه حضور پررنگ بازیگران حقیقی در سمت خرید با رشد‌های قابل توجهی همراه است. برهمین اساس، روز گذشته جایگاه بیشترین حجم معاملات را صنعت خودرو با بیش از یک هزار میلیون سهم به خود اختصاص داد این در حالی است که ارزش معاملات آن در حدود ۲۶۶میلیارد تومان است.