گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در حالی شاهد تعادل نسبی بود که عرضه‌های سنگینی در بازار رخ داد. در بازار دیروز معامله‌گران در شروع وقت معاملاتی شاهد تشکیل صف‌های خرید در گروه خودرویی بودند و گروه پالایشی که در چند روز گذشته در تلاش برای صدر‌نشینی بازار بود با کاهش اقبال مواجه شد. با شروع بازار رفته رفته عرضه‌های سنگین در گروه خودرویی صف‌ها را به چالش کشید، اما در مقابل این گروه بانکی بود که با صف‌های خرید مواجه شد صف‌هایی که البته همچنان با عرضه‌های سنگین سهامداران بانکی مواجه شده و در نهایت در پایان، بازار بدون صف‌های قابل ملاحظه‌ای به پایان خود رسید.

در بازار دیروز معامله‌گران در گروه بانکی شاهد معامله ۲۶۲ میلیون سهم صادرات، ۱۱۰ میلیون سهم تجارت و ۱۰۴ میلیون سهم ملت بودند و در گروه خودرویی ایران خودرو دیزل با ۲۵۶میلیون، ایران خودرو با ۲۳۶ میلیون و پارس خودرو با ۲۱۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده بودند. در بازار دیروز در تحولات کلان اقتصادی همزمان با نزدیکی پایان سال شمسی بحث در مورد حقوق و دستمزد کارگران مطرح بود که براساس آخرین خبرها حداقل دستمزد جدید کارگران با افزایشی بین ۶/ ۱۲ تا ۱۵ درصد، سه‌شنبه این هفته نهایی می‌شود و مزد کارگران از ۷۱۲ هزار تومان امسال به رقمی بین ۸۰۱۷۰۰ تومان تا ۸۱۸۸۰۰ تومان در سال ۹۵ خواهد رسید. همچنین در تحولات مهم اوراق سلف ذوب‌آهن اصفهان عرضه شد و با توجه به سود مناسب ۲۳ تا ۲۷ درصدی این اوراق موجب شد تا بلافاصله خریداری شوند.

در گروه خودرویی بحث در مورد بازگشایی یا عدم بازگشایی نماد سایپا پیش از مجمع افزایش سرمایه در بازار مطرح بود که در این رابطه رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره زمان بازگشایی نماد معاملاتی گروه سایپا و سرمایه‌گذاری سایپا و دیگر زیرمجموعه‌های آن گفت: بازگشایی نمادها در بورس منوط به تکمیل اطلاعات بر اساس آئین نامه افشاء است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌گیرد. در تحولات بازار اسناد خزانه اسلامی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از بسته شدن نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله اول در نماد «اخزا۱»، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد در روز یکشنبه ۲۳ اسفندماه، در پایان معاملات امروز ۱۸ اسفندماه خبرداد.