روایت زندگی جوانان نوکارآفرین صنعت IT ایران

دنیای اقتصاد: جریان استارت‌آپی در ایران آنقدر رشد کرده و مورد توجه واقع شده که حالا خبرهایی درخصوص ساخت مستند‌هایی درباره زندگی جوانان نوآور شرکت‌های استارت‌آپی شنیده می‌شود. ساخت مستند از روند پیشرفت شرکت‌های استارت‌آپی ایرانی در قالب پروژه‌ای با نام «سری فیلم‌های مستند کارستان» ساخته می‌شود و تاکنون نیز ۴ فیلم مستند در این خصوص ساخته شده است. جدیدترین خبرها نیز از شروع ساخت پنجمین فیلم از«فیلم‌های مستند کارستان» حکایت دارد. روند ساخت فاز اول این مجموعه به روایت زندگی و سختکوشی‌های جوانان ایرانی فعال در حوزه IT اختصاص دارد.

مهدی گنجی کارگردانی پنجمین فیلم از «سری فیلم‌های مستند کارستان» را با همکاری محمدرضا جهان‌پناه (تصویربردار)، حسن شبانکاره (صدابردار)، عباس کوثری (عکاس) و عبدالرضا نیک‌پو (مدیر برنامه‌ریزی و تولید) به پایان رساند.در همین زمینه مهدی گنجی از آغاز تدوین اولیه پنجمین فیلم مستند کارآفرینان جوان ایرانی خبر داد و گفت: نام این مستند را «پازلی‌ها» گذاشته‌ام. چند سالی است که تلاش می‌کنم امید و پشتکار آدم‌هایی که برای دستیابی به آرزوهایشان انگیزه دارند را به تصویر بکشم. باور دارم که با بازگو کردن انگیزه و همت این افراد می‌توان جامعه را به تلاش برای ساخت و شروع زندگی نو تشویق کرد.»در «پازلی‌ها» زندگی چهار جوان ۲۳ تا ۲۴ ساله ایرانی که با تلاش و پشتکار کسب و کاری در حوزه IT خلق و آن را اداره می‌کنند به تصویر در آمده است.

گنجی در ادامه با انتقاد از نگاه غالب جامعه در نادیده گرفتن تلاش و تاثیرگذاری کار و کارآفرینی در آینده کشور می‌افزاید: «متاسفانه هم‌اکنون کار نکردن ارزش و کارکردن بی‌ارزش شده است و در چنین شرایط فرهنگی باید با بازگو کردن موضوعات و روایت‌های واقعی و الهام‌بخش، جوان تحصیلکرده ایرانی را به کار و کارآفرینی تشویق کرد.» در بیشتر آثار مهدی گنجی زندگی کارآفرینان و کسب‌وکار آنها به تصویر درآمده است. «من می‌خوام شاه بشم» یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های او است که در آن زندگی یکی از فعالان صنعت توریسم و رابطه‌ او با خانواده‌اش ثبت شده است. «سری فیلم‌های مستند کارستان» درباره‌ کارآفرین‌های ایرانی است که با طراحی و سرپرستی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب و مشارکت «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان» با همکاری فیلمسازان مستند در قالب ۲۶ فیلم مستقل از زندگی و حرفه‌ کارآفرینان موفق ایرانی تهیه می‌شود.اطلاعات کامل و دلایل علاقه و انگیزه طراحان این پروژه به‌طور کامل در نشانیwww.karestanfilm.com توضیح داده و تشریح شده است.