گروه بنگاه‌ها: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش پس از گذشت دو ماه از آغاز تولید مستمر خود، با ارسال محموله 20 هزار تنی محصول شمش بیلت، نخستین تجربه صادراتی خود را به مقصد اردن رقم زد و توانست در سال اقدام و عمل، جزو نخستین عاملان تحقق اقدام عملی کشور محسوب شود. مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این زمینه توضیح داد: نخستین محموله شمش (بیلت) شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با استاندارد BS4446 به میزان 20 هزار تن به مقصد کشور اردن در حال بارگیری است و این اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی تنها دو ماه پس از تولید مستمر این شرکت رخ داده است.

علی دهاقین ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان این شرکت در راستای افزایش تولید، خبر از افزایش پیشنهادهای خرید از شمال آفریقا، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس داد و تصریح کرد: این محموله ۲۰ هزار تنی به‌صورت قرارداد C&F منعقد شده که در نوع خودش قابل توجه است. وی ضمن قدردانی و تشکر از حمایت‌های موثر مسوولان بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از اولین صادرات شمش این شرکت افزود: کلیه مراحل حمل از کارخانه و تحویل تا عرشه کشتی از سوی پرسنل بازرگانی فولاد کاوه انجام شده است.

دهاقین اظهار کرد: شرکت‌های فولادی تمایل دارند که صادرات خود را به‌صورت FOB انجام بدهند، اما نخستین قرارداد صادراتی این شرکت در مقصد تحویل خریدار خواهد شد. همچنین پس از دو سال کاهش قیمت، بازار افزایش قیمت را تجربه کرده و در این راستا اهتمام شرکت به حضور مستمر در بازارهای صادراتی و تحویل کالا در زمان مقرر به خریدار است. وی به تلاش این شرکت برای حضور دائمی در بازارهای صادراتی اشاره کرد و افزود: در سال پیش رو؛ ۷۰درصد از برنامه تولید که معادل ۴۰ هزار تن شمش در ماه است، به کشورهای مختلف صادر خواهد شد و این علاوه بر صادرات آهن اسفنجی است که هم‌اکنون در حال انجام است. دهاقین از رویکرد جدید فروش شرکت نیز خبر داد و گفت: در گذشته محصولات به‌صورت تحویل درب کارخانه یا به‌صورت ریالی انجام می‌شده است که با رویکرد جدید، اقلام صادراتی به‌صورت FOB و C&F به فروش می‌رسد که سود بیشتری برای شرکت به همراه خواهد داشت. وی در پایان، نخستین محموله شمش بیلت صادراتی را دارای مقطع ۱۳۰ ۱۳۰ عنوان کرد و افزود: این مجموعه با بهره‌وری از آخرین تکنولوژی روز دنیا دارای قابلیت تولید شمش‌هایی با مقاطع ۱۵۰ در ۱۸۰،۱۵۰ در ۱۸۰ و ۲۰۰ در ۲۰۰ با استانداردهای مورد قبول، خصوصا تولید شمش‌های آلیاژی است.