شاتا: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در دیدار با نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان، ‌را‌ه‌های توسعه مناسبات صنعتی و تجاری دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با «استفان ویل» نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن با ابراز علاقه‌مندی به گسترش همکاری‌ها و افزایش سطح ارتباطات با کشورهای اروپایی تصریح کرد: ما معتقد هستیم آلمان باید مثل گذشته در همکاری با ایران فعال باشد و دراین راستا زمینه سرمایه‌گذاری فراوانی وجود دارد.وی با اشاره به اینکه مشکلی برای همکاری با این کشور وجود ندارد، افزود:‌ برخی مشکلات در گذشته به‌دلیل محدودیت‌ها در نقل و انتقالات پولی و مالی بانک‌های اروپایی بوده است وگرنه بانک‌های ایرانی مشکلی ندارند و هم‌اکنون نیز بانک‌های ایرانی و آلمانی در حال همکاری مناسب با هم هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روش‌های سرمایه‌گذاری مختلفی وجود دارد یادآور شد: این شرایط زمینه گسترش فعالیت‌ها را به طرق مختلف مهیا می‌سازد. به گفته نعمت‌زاده، حضور ایران و معرفی خود و زمینه‌های انجام سرمایه‌گذاری، در کنار حضور شرکت‌های ایرانی به‌منظور ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان در نمایشگاه‌های این کشور، ‌از دیگر مواردی است که می‌توان به آن پرداخت که ما در این راستا علاقه‌مند به استفاده از تجارب شما در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم.

وی همکاری‌های استراتژیک و بلندمدت را از اهداف مهم در افزایش سطح همکاری‌های ایران با سایر کشورها ذکر کرد و گفت:‌ داشتن پتانسیل‌های مختلف، ‌نیروی کار جوان و تحصیلکرده، ‌بازار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ منطقه و... از ظرفیت‌های کشور ایران محسوب می‌شود که منجر به هم‌افزایی بیشتر خواهد شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت، ‌همکاری درخصوص صنایع ‌خودروسازی، ‌زیرساخت، مهندسی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و... را از جمله زمینه‌های گسترش تعاملات دوجانبه دو کشور برشمرد.نخست‌وزیر ایالت نیدرزاکسن نیز در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک اقتصادی که دو کشور با هم داشته‌اند، تصریح کرد: بخش‌های مختلفی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد که شرکت‌های آلمانی علاقه‌مند به برقراری ارتباط در این زمینه‌ها هستند.وی با بیان اینکه در ابتدای دوره جدیدی از همکاری‌ها قرار داریم، یادآور شد:‌ مسائل بانکی و بیمه ضمانت صادرات از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.