ایسنا: مدیر عامل شرکت توانیر در بیست‌ویکمین کنفرانس شبکه‌های توزیع برق درخصوص تامین برق در سال 1395 اظهار کرد: در این موضوع نیازمند مدیریت مصرف به‌طور خاص و جدی هستیم و باید همانند کشورهای پیشرفته در زمینه‌ مدیریت مصرف اقدامات اساسی انجام دهیم.

آرش کردی با بیان اینکه کره جنوبی سال گذشته در ایام پیک ۶ هزار مگاوات میزان مصرف خود را کنترل کرده است، اظهار کرد: هنوز در ایران در زمینه مدیریت مصرف انرژی کارهای اصولی انجام نشده است و ما باید بتوانیم این مساله را ساماندهی کنیم. مدیر عامل شرکت توانیر تصریح کرد: اگر امسال ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی داشته باشیم، می‌توانیم از پیک عبور کنیم و این در حالی است که سال گذشته ۲۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در این زمینه صورت گرفت. وی با بیان اینکه ما باید به منطقی‌ شدن قیمت برق نزدیک شویم، ادامه داد: این راهی است که کشورهای زیادی از آن عبور کرده‌اند و باید به این مساله توجه کرد که صنعت برق می‌تواند یک صنعت کاملا مستقل باشد.

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به موضوع کاهش اتلاف برق، بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه صورت بگیرد. موضوع کاهش تلفات و مدیریت مصرف اهمیت مضاعفی نسبت به ایجاد ظرفیت تولید دارد، بنابراین باید به این امر توجه ویژه‌ای شود. وی با بیان اینکه ۱۶۰ مگاوات تولید پراکنده را وارد مدار کرده‌ایم، ادامه داد: با گشایش‌های مالی و اعتباری می‌توانیم در این بخش عدد دو تا سه هزار مگاوات را در افق برنامه ششم در نظر بگیریم. به گفته مدیر عامل شرکت توانیر، سال گذشته که آغاز عملیات اجرایی ۷۰۰۰ مگاوات نیروگاه گازی را داشتیم، توانستیم ۵/۱۲ میلیارد صرفه‌جویی سوخت داشته باشیم. مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه از احداث ۴۰۰ پست توزیع و فوق‌ توزیع در استان تهران خبر داد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری ۵/۲ میلیارد دلار انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت ۷۴ هزار و ۲۵۰ مگاواتی برق کشور گفت: در حال حاضر رتبه صنعت برق ایران در دنیا ۱۴ است. مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۷۰ روستا تاکنون برق‌دار شده‌اند، عنوان کرد: صنعت برق ایران در قدرت تولید و شبکه در منطقه اول است و مهم‌ترین مساله‌ای که توانستیم در سال گذشته آن را بهبود ببخشیم، مساله‌ کاهش اتلاف برق بوده است. کردی با بیان اینکه از سال قبل تاکنون ۴/۱ درصد به راندمان نیروگاه‌های حرارتی اضافه شده است، گفت: سال گذشته اتلاف به ۱۱ درصد رسید و قرار است امسال این عدد را تک‌رقمی کنیم.مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه کاهش اتلاف برق ۲۳۴ میلیون دلار صرفه‌جویی را به همراه داشته است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مساله باید برنامه‌های اساسی برای این مهم صورت بگیرد.