طرح ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و موسسات تابعه در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید. با ابلاغ این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد نسبت به ورود اطلاعات کامل اسناد و املاک شهرداری تهران در سامانه جامع املاک و قطعی کردن اسناد وکالتی به نام شهرداری تهران اقدام کند. مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی این طرح خواستار تعیین تکلیف موضوع مالکیت بزرگراه‌ها و تعلق آنها به شهرداری تهران شد.

 

گردن کشی در برابر رای تخریب

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه غیرعلنی روز گذشته ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به پایان مهلت تخریب طبقه هفتم مجتمع علاءالدین گفت: در حالی که کمیسیون ماده ۱۰۰ به قلع و قمع این طبقه رای داده و دیوان عدالت اداری نیز آن را تایید کرده است، همچنان یک نفر در شهر گردن‌کلفتی می‌کند و وقعی به آرای این نهادها نمی‌گذارد. قناعتی با انتقاد از عدم اجرای رای مذکور، خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع برای دفاع از ساحت این قوه شد و گفت: آیا اگر این رای اجرا نشود، از فردا می‌توان با متخلفان در شهر برخورد کرد؟

ادامه فعالیت معادن شن و ماسه منطقه 18

در بخش دیگری از این جلسه رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به موضوع ضرورت توقف فعالیت معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ اشاره و از دادگستری تهران درخواست کرد نسبت به جان و مال ساکنان حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشد، چراکه مسوولیت بروز هرگونه حادثه‌ای با این نهاد خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه مشترکی در همین رابطه که به درخواست کمیسیون سلامت در فرمانداری تهران برگزار شد، افزود: خروجی این جلسه، اتفاق نظر برای توقف کامل هرگونه فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ صورت گرفت. همچنین مقرر شد تا حاضران این جلسه و نمایندگانی از قوه قضائیه و دادگستری در مدت یک هفته از این معادن بازدید کنند و پس از آن توقف فعالیت آنها در دستور کار شورای تامین استان تهران قرار گیرد. حافظی خاطرنشان کرد: توقف فعالیت بهره‌برداران این معادن، خواسته نهادها و دستگاه‌های گوناگونی است و برای این منظور نیز اقدامات حقوقی و قضایی صورت گرفته است، اما با قرار منع تعقیب مواجه شده‌اند. از این رو از دادگستری تهران درخواست می‌کنم نسبت به جان و مال ساکنان حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشد.