گروه بازرگانی: مدیرعامل موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش (WIFI) روزگذشته با رئیس اتاق تهران ملاقات و درباره آخرین همکاری‌های آموزشی میان این موسسه وابسته به اتاق وین با اتاق تهران تبادل‌نظر کرد. اواخر سال گذشته با امضای یک توافق‌نامه‌، همکاری‌های آموزشی میان موسسه WIFI اتریش و اتاق تهران آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در جریان این دیدار ناصر عندلیب، مدیر مرکز آموزش اتاق تهران برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت با موضوع مدیریت صادرات و نیز تربیت مدیران شرکت‌های بازرگانی را از جمله مفاد توافق‌نامه همکاری عنوان کرد. وی با بیان اینکه، اتریش از معدود کشورهای جهان است که نظام آموزش فنی و حرفه‌ای این کشور زیر نظر اتاق بازرگانی قرار دارد، افزود: مذاکراتی با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت تا با استفاده از تجارب و تخصص موسسه WIFI، آموزش‌های مهارتی از سوی اتاق تهران صورت بگیرد. مدیرعامل موسسه همکاری‌های اقتصادی اتاق اتریش نیز در این دیدار، با ارائه توضیحاتی ابتدا خاطرنشان کرد که این موسسه آموزشی، وابسته به اتاق بازرگانی وین است و یکی از اهداف کلیدی این موسسه، برقراری ارتباط میان افراد با بنگاه‌های اقتصادی و جهان کسب‌و‌کار است.

آنتون آفنر گفت: اقتصاد و دارایی اتریش بر پایه تخصص و مهارت‌های فنی استوار است. وی افزود: وظیفه اصلی موسسه WIFI ارائه خدمات به اعضای اتاق بازرگانی اتریش و پاسخگویی به نیازهایی است که اعضا و فعالان اقتصادی این کشور دارند، از این‌رو، همکاری این موسسه با اتاق تهران نیز بر این اساس شکل خواهد گرفت و ما به دنبال آن هستیم که با کمک و همکاری اتاق تهران، با آموزش افراد و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی عضو این اتاق به ارتقای آنها کمک کنیم.

رئیس اتاق تهران نیز با اشاره به اینکه نقص در آموزش‌های مهارتی، یکی از نقاط ضعف بنگاه‌ها و صنایع ایران است، گفت: اتاق تهران در تلاش است تا این ضعف را برطرف کند و از این‌رو، با همکاری موسسه WIFI و توافقی که چندی پیش میان دو طرف به امضا رسید، توان مهارتی اعضا و بنگاه‌های عضو اتاق تهران را ارتقا خواهیم داد. مسعود خوانساری، یکی از اهداف این توافق‌نامه را انتقال تکنولوژی و دانش تخصصی به بنگاه‌ها و صنایع ایران عنوان کرد و افزود: براساس این توافق‌نامه همکاری، آموزش مربیان ایرانی در دستورکار قرار گرفته است تا این مربیان پس از گذراندن دوره‌های تخصصی موردنیاز، بتوانند به نیازهای آموزشی بنگاه‌ها و افراد در اتاق تهران پاسخ دهند.