گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه سرمایه‌گذاری بوعلی با تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن‌ماه ۹۴ با تقسیم سود ۲۰۰ ریالی به ازای هر سهم موافقت کرد.

در این مجمع که به ریاست علی‌اکبر عرب‌مازار و نظارت‌فرسایی و ملکی‌پور برگزار شد، مدیرعامل سرمایه‌گذاری بوعلی با تشریح شرایط حاکم بر اقتصاد کشور طی سال ۹۴ به ارائه عملکرد هیات مدیره پرداخت. سعید باقرزاده با بیان اینکه خروج از سهام زیان‌ده از استراتژی‌های اصلی ما در سال ۹۴ بود، تاکید کرد: در سال ۹۴ پرتفوی ما شامل ۹ صنعت بود که براساس استراتژی‌های جدید و با خروج از سهام زیان‌ده تعداد صنایع پرتفوی را به ۴ تا ۵ صنعت رسانده‌ایم که نتیجه و اثرات مثبت این اقدام را بدون شک در گزارش ۶ماهه امسال خواهید دید. باقرزاده با تاکید بر اینکه سال ۹۴ بسیار سخت بود، خاطرنشان کرد: سال مالی «بوعلی» پایان بهمن‌ماه و بازار سرمایه طی این دوران تنها در دو مقطع نوسانات مثبت کوتاه‌مدت را شاهد بود که بر همین اساس ما نیز خرید و فروش چندانی را طی سال نداشتیم، اما توانستیم در نوسانات مثبت عملکرد مناسب داشته باشیم که بازدهی ما نیز در مقایسه با سال مالی قبل ۵/ ۱۰ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری بوعلی ادامه داد: در سال ۹۴ سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی را دنبال کردیم که مهم‌ترین بخش این سرمایه‌گذاری مربوط به دو پروژه سعادت‌آباد بود. وی با اشاره به اینکه این دو پروژه مهم‌ترین ماموریت ما در سال ۹۴ بود، افزود: بهای تمام‌شده این دو پروژه با تزریق ۱۵ میلیارد تومان نقدینگی در سال گذشته افزایش یافت و در سال جدید نیز نیازمند تزریق ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان است. وی تاکید کرد: پیشرفت خوبی را در این پروژه‌ها شاهد هستیم که تا پایان امسال به ۹۵ درصد خواهد رسید. این در حالی است که در بدبینانه‌ترین حالت ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان سود خالص از محل فروش این پروژه‌ها برای «بوعلی» شناسایی خواهد شد. باقرزاده با تاکید بر اینکه در سال مالی ۹۴ درآمد غیرعملیاتی نداشتیم، ادامه داد: درآمد شرکت طی این دوره حاصل از عملیات و خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار بود و توانستیم به سود خالص ۲۱۹ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریالی دست یابیم. از سوی دیگر سود انباشته شرکت در پایان سال مالی منتهی به بهمن ۹۴ به ۳۳۶ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال رسید.

وی با اشاره به افزایش پیش‌بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به بهمن ۹۵ تاکید کرد: به دنبال افزایش سرمایه صورت گرفته، نقدینگی مناسبی در شرکت به وجود آمد که باعث می‌شود حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشیم. در همین حال ارزش پرتفوی بورسی ما از ۸۲ میلیارد تومان به ۱۵۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری بوعلی ادامه داد: بر این اساس سود ۴۸۵ میلیارد ریالی برای سال مالی ۹۵ پیش‌بینی کرده‌ایم که معادل ۳۰۳ ریال برای هر سهم خواهد بود. از سوی دیگر ۲۹ میلیارد تومان ذخیره کاهش ارزش داریم که برگشت آن به معنای افزایش سود در سرمایه‌گذاری بوعلی خواهد بود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در پایان با اشاره به اینکه NAV این شرکت خیلی بالاتر از قیمت‌های کنونی تابلو است، افزود: بوعلی با خریدهای مناسب و ارزش‌افزوده خوبی که در پروژه‌های در حال ساخت سعادت‌آباد دارد NAV مناسبی دارد که فاصله معناداری با قیمت‌های تابلو دارد و به طور قطع در عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ این ارقام منعکس خواهد شد. در ادامه مجمع، صورت‌های مالی شرکت با تقسیم ۲۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال مالی منتهی به بهمن ۹۵ انتخاب شد.