ایسنا: رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به نامه‌نگاری در مورد تعیین سهم اصناف از وام ۱۶ هزار میلیارد تومانی به منظور رونق بخش تولید گفت: در پاسخ این مطالبه‌عنوان شد که صنوف و صنایع به‌صورت همزمان در نظر گرفته شده است؛ اما ما تاکید داریم که سقفی برای اصناف تعیین و ابلاغ شود.

علی فاضلی افزود: پیشنهادهای لازم ارائه شده و ما منتظر جواب مکتوب از طرف وزارتخانه هستیم. وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط صنفی قرار نگرفته است، بیان کرد: قرار نیست تنها به تولید توجه شود؛ هرچند قبول داریم که تولید به‌عنوان محور اقتصاد مقاومتی مطرح است، اما باید بپذیریم اگر در بخش خدمات و به‌ویژه در نظام فروشگاهی، ساماندهی درستی را مدنظر قرار ندهیم، تولید رشد نخواهد کرد. فاضلی ادامه داد: یکی از ابزار رشد و رونق تولید ساماندهی بخش خدماتی و به ویژه نظام فروشگاهی است و به همین دلیل رونق در بخش تولید و نظام فروش باید به‌صورت همزمان دیده شود.

وی گفت: مساله‌ مورد تاکید ما چگونگی اخذ این تسهیلات است و سوال مطرح شده این است که آیا این تسهیلات تخصیص داده می‌شود یا خیر؟ هر چند امیدواریم این امر تحقق یابد. فاضلی با بیان اینکه حساب ویژه‌ای روی این موضوع باز نکرده‌ایم، تصریح کرد: اما به دنبال آن هستیم تا برخی دستورالعمل‌های دست و پاگیر در بخش تولید را حذف کنیم و به مردم اجازه تصمیم‌گیری دهیم تا در فعالیت‌های اقتصادی ایفای نقش کنند.