تصاویر کارگاه ساختمانی در «بهشت مادران»

گروه مسکن: اطلاع گروهی از شهروندان تهرانی از تصمیم مالک بخشی از زمین بوستان بهشت مادران معروف به پارک بانوان برای آپارتمان‌سازی در این پارک سه روز گذشته منجر به تجمع شهروندان مقابل این پارک و واکنش مسوولان ارشد شهرداری تهران به این اتفاق شد.

بنابر اطلاعات کسب شده ۲ هکتار از زمین ۲۰ هکتاری بوستان بهشت مادران ظاهرا متعلق به شخصی حقیقی است که طی دو سال گذشته پیگیر تملک زمین خود از شهرداری است. طوری که گفته می‌شود در سال ۹۲ با تصمیم رئیس شورای شهر تهران و شهردار منطقه مقرر شده است زمین معوض به مالک این زمین اعطا شود.

اما تصاویری که روز گذشته از وضعیت فعلی این بخش از پارک در اختیار «دنیای اقتصاد» قرار گرفت نشان می‌دهد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای ساخت وساز در بوستان بهشت مادران واقع در اتوبان حقانی از طریق حصارکشی و جداسازی بخشی از پارک انجام شده است. این در حالی است که معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران سه روز پیش به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: شهرداری به هیچ عنوان پروانه‌ای برای ساخت وساز در این بخش از اراضی بوستان بانوان صادر نمی‌کند. از این رو هنوز مشخص نیست برپایی کارگاه ساختمانی در پارک بانوان یا همان بهشت مادران از طرف مالک زمین دوهکتاری انجام شده است یا آنکه شهرداری اقدام به حصارکشی کرده است.