گروه خبر: جلسه دیروز پارلمان درباره نامه اخیر علی مطهری به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد؛ حاشیه‌هایی که این‌بار درباره علی مطهری در جایگاه نایب‌رئیسی مجلس صورت گرفت. این نماینده مجلس یک‌بار پیش از این و در مجلس نهم مورد هجمه بسیاری از نمایندگان واقع شده بود. این‌بار ماجرا از تذکر محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مجلس دهم به مطهری درباره یک نامه آغاز شد؛ تذکری که برای لحظاتی فضای پارلمان را متشنج کرد. بر اساس آنچه خبرگزاری‌های ایرنا و مهر در این‌باره گزارش داده‌اند، کوهکن از نامه اخیر نایب‌رئیس مجلس درخصوص فایل صوتی منتشر شده از آیت‌الله منتظری اعتراض کرده و از مطهری خواست تا زمانی که در جایگاه نایب‌رئیسی قرار دارد، حاشیه‌سازی نکند. کوهکن خطاب به مطهری گفت: تا زمانی که به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس حضور دارید، از هرگونه نامه و نطق‌هایی که با اولویت‌های جامعه در تناقض است، خودداری کنید. او تاکید کرد: این موضوع اصلا سیاسی، گروهی یا فراکسیونی نیست. اینکه نایب‌رئیس مجلس مطالبی را بگوید که به‌نوعی بیگانگان برداشت کنند که رفتار و گفتار و آنچه موردنظر امام(ره) بوده زیر سوال رفته، غلط است.

پاسخ مطهری

علی مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر کوهکن درباره نامه خود به وزیر دادگستری برای توضیح اعدام‌ها در سال ۶۷ تاکید کرد که مساله نایب‌رئیسی هیچ ربطی به آن ندارد که ما حرف حق را نزنیم. به گزارش «ایرنا» نایب‌رئیس مجلس اعلام کرد: در موقع اداره جلسه ممکن است ملاحظاتی باشد، اما در هر جایی هر نماینده‌ای آزاد است که نظرات خود را بگوید. بعد هم بحث ما این بوده که توضیح داده شود. او در ادامه خطاب به کوهکن، با بیان اینکه روشن است که شما نامه را نخوانده‌اید و ان‌شاء‌الله حتما نامه را ببینید، تاکید کرد: مسائل را با هم نباید مخلوط کرد و این کار درستی نیست. نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر اینکه امام(ره) زیر سوال نرفته است، گفت: در مورد نحوه اجرای حکم امام(ره) بوده که اگر کوتاهی صورت گرفته است، افراد باید پاسخ دهند.

شعار مرگ بر منافق

هنگامی که مطهری پاسخ کوهکن را می‌داد، یکی از نمایندگان شعار مرگ بر منافق سرداد و کریمی قدوسی نیز مقابل هیات‌رئیسه قرار گرفت و خطاب به مطهری گفت: بار آخرت باشد این کارها را می‌کنی.