گروه خبر: یک روز پس از درگیری فیزیکی نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه با احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران در راهروهای مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون امید در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار برخورد با نادر قاضی‌پور شدند. این خبر را بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با «ایرنا» اعلام کرد. پارسایی ضمن محکوم کردن اقدامات توهین‌آمیز به خبرنگاران افزود: نظر اعضای فراکسیون امید درمورد این گونه موضوعات کاملا مشخص است.

ما زمانی که فایل صوتی برخورد نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران را گوش دادیم، بسیار متاسف شدیم. پارسایی همچنین به نمایندگی از فراکسیون امید بابت این ماجرا از جامعه خبری عذرخواهی کرد. این اولین بار نیست که نام نماینده ارومیه در مجلس با برخی حاشیه‌ها گره می‌خورد؛ پیش از این نیز انتشار ویدئویی از این نماینده مجلس در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم مبنی‌بر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به نمایندگان زن مجلس حواشی و اعتراضات زیادی علیه قاضی‌پور به وجود آورده بود. با این همه یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دیروز از احتمال ورود این هیات به ماجرای درگیری قاضی‌پور با خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران خبر داد. محمدجواد جمالی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» گفت: اولین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بعد از تعطیلات مجلس و در مهرماه برگزار می‌شود که در این جلسه مواردی که این هیات می‌تواند به آن ورود پیدا کند، مشخص می‌شود. به گفته جمالی حرکت آقای قاضی‌پور نوعی رفتار خارج از شئون نمایندگی است و طبیعتا اگر کسی شکایت کند این موضوع در هیات نظارت قابل طرح خواهد بود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان

این ماجرا واکنش سخنگوی شورای نگهبان را نیز برانگیخت. عباسعلی کدخدایی درباره این ماجرا در صفحه تلگرام خود نوشت: «صرف‌نظر از اینکه دلایل این برخورد چه بوده و حق با چه کسی است، اصل این رفتار به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست و باید کرامت و شخصیت همه افراد، مخصوصا خبرنگاران عزیز رعایت شود و بدانیم که حمایت از این قشر، حمایت از آزادی و نقد دلسوزانه است. اگر هم اشتباه احتمالی سرزده است با قول احسن (وجادلهم بالتی هی احسن) اصلاح کنیم.»

نامه 327 خبرنگار به لاریجانی

از سوی دیگر ۳۲۷ نفر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز در نامه‌ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار رسیدگی او به موضوع ضرب و شتم «احسان بداغی خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران» از سوی نادر قاضی‌پور شدند.