گروه مسکن: با رای اعضای شورای شهر تهران ترکیب هیات رئیسه پارلمان شهری پایتخت در سال پایانی شورای شهر بدون تغییر ابقا شد و اکثریت اعضای شورا از فرصت تحول در سکانداری پارلمان شهری صرف نظر کردند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، به دنبال برگزاری انتخابات داخلی هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه علنی روز گذشته، مهدی‌چمران برای سومین سال متوالی در دوره چهارم شورای شهر سکان اداره این نهاد را به دست گرفت و با کسب۱۶ رای بر احمد‌مسجدجامعی، رقیب اصلاح‌طلب خود پیروز شد.

در این انتخابات علاوه بر اینکه یکی از آرای سبد اصولگرایان به نامزد جناح رقیب اختصاص یافت و مجموع آرای مسجدجامعی به ۱۴ رای رسید، یک عضو اصولگرای شورای شهر نیز با «رای سفید» انتقاد خود را از عملکرد هیات رئیسه همفکر خود در شورای شهر علنی کرد. در سال چهارم شورای شهر تهران برای نخستین بار نایب رئیسی شورای شهر تهران سه رقیب داشت. افزون بر مرتضی طلایی و احمد حکیمی‌پور که نامزدهای ثابت دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در شورای چهارم بوده‌اند، رحمت‌الله حافظی، عضو اصولگرای شورای شهر نیز نامزد شده بود. وی پس از اعلام کاندیداتوری برای نایب رئیسی شورا، درباره انگیزه خود از این اقدام گفت: در سال چهارم دوره چهارم شورای شهر تهران کاندیدای نایب رئیسی شدم، چون احساس کردم باید از حیثیت اصولگرایی دفاع شود و نباید به رای اعتماد مردم خیانت شود و از سوی دیگر باید از انحرافات مدعیان اصولگرایی و خیانت آنان به اصولگرایی جلوگیری شود، در غیر این صورت اعتماد مردم از این ساختار سلب خواهد شد.وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه امسال گزارش انحرافات شهرداری را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده‌ام ولی برخی از دوستان شاهد این انحرافات بودند و سکوت کرده‌اند. اصولگرای واقعی نباید نگران هجمه‌ها و حاشیه‌ها باشد. طی سه سال گذشته انتظار مقابله با فساد مالی و انحرافات شهرداری تهران را داشتم که این انتظارات برآورده نشد. رای سفید سال گذشته‌ام هشداری به انحرافات شهرداری و اغماضی بود که توسط شورا صورت گرفته بود، ولی کسی توجه نکرد.رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، اعلام کرد که تنها یک رای دارد اما نامزد شده تا در تاریخ شوراها ثبت شود که مدعیان اصولگرایی در شورا تاب تحمل منتقد اصولگرای خود را نیز ندارند. به این ترتیب نتیجه پیش‌بینی حافظی درست از آب درآمد و هیچ کس به جز خودش به او رای نداد و در نتیجه مرتضی طلایی با کسب ۱۷ رای رقیب خود احمد حکیمی پور را که ۱۳ رای کسب کرده بود جاگذاشت و نایب رئیس شورا باقی ماند. در جلسه روز گذشته، محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی به‌عنوان نامزد اصولگرایان و تندگویان و سرخو به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی منشی اول و دوم هیات رئیسه شورا به رقابت پرداختند. در نهایت پیرهادی و قناعتی با کسب ۱۷ رای به‌عنوان منشی‌های جلسه انتخاب شدند و در مقابل تندگویان با ۱۵ رای و سرخو با ۱۳ رای پیروزی در این میدان را از دست دادند. نتیجه رقابت میان رضا تقی‌پور و اسماعیل دوستی برای مسوولیت سخنگوی شورای شهر نیز ابقای تقی‌پور با کسب ۱۶ رای در برابر ۱۴ رای رقیب بود.

احمد مسجدجامعی بعد از پایان انتخابات هیات رئیسه در دویست‌و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن تبریک به افراد منتخب اظهار کرد: با توجه به ترکیب شورای شهر، نتیجه انتخابات از پیش برای نامزدها معلوم بود ولی قاعده مردم‌سالاری این است که این انتخابات برگزار شود و این میدان میدانی نیست که یک نفر در آن کاندیدا شود و رای بیاورد. بنابراین از کسانی که زمینه این تعامل را فراهم کردند سپاسگزارم.