گروه مسکن: نماینده سابق مجلس و رئیس هیات‌مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت از ورود این سازمان به پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران با همکاری شخص شهردار تهران خبر داد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، احمد توکلی با اشاره به جایگاه شهرداری و شورای شهر به منزله دولت و مجلس محلی که در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی شهر تصمیم‌گیری می‌کنند، اعلام کرد که بررسی آنچه در این دو نهاد می‌گذرد، حق مردم است. وی از اعلام آمادگی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای همکاری با سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت برای بررسی موضوع واگذاری املاک خبر داد و گفت: شهردار تهران پیشنهاد داد علاوه‌بر قوه قضائیه، سازمان دیده‌بان نیز به این مساله رسیدگی کند. توکلی با بیان اینکه فهرستی از اطلاعات از شهرداری درخواست شده که بخشی از آنها تهیه شده و بخشی در حال جمع‌آوری است، گفت: ما به دنبال اثبات چیزی قبل از بررسی نیستیم، گرچه این مساله سوال برانگیز است اما باید جواب آن را کشف کنیم و تخلف احتمالی و مرتکبان آن شناسایی و اسامی آنها اعلام شود.

توکلی در جریان بررسی این موضوع ضمن دعوت از برخی اصلاح‌طلبان که از آنها به عنوان عدالت‌خواه و پاکدست یاد کرد، گفت: همچنین برخی از نمایندگان مجلس که سابقه تحقیق و تفحص داشته‌اند نیز دعوت شده و این گروه نتایج کارشناسی را بررسی کرده و تصمیم‌گیری نهایی می‌کنند تا نتیجه آن در اسرع وقت اعلام شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد باید دید که این واگذاری‌ها از سوی شهرداری بر چه اساس و به چه علتی صورت گرفته و املاک به چه کسانی واگذار شده است. همچنین باید قانونی بودن، منصفانه و مشروع بودن این موضوع نیز بررسی شود. توکلی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اتمام بررسی واگذاری املاک از سوی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت طی یکی، دو ماه پیش‌رو گفت: در بیانیه نهایی مشروح ماجرا منتشر خواهد شد و رسما آن را به قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و شهرداری تهران اعلام خواهیم کرد.