خبرگزاری صدا و سیما: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از واگذاری ۲۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی به بخش غیر دولتی خبر داد.

فرشاد مقیمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: خصوصی‌سازی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی قدری متفاوت است و به عبارتی خصوصی‌سازی در این شهرک‌ها بر اساس قانون «واگذاری نحوه مدیریت شهرک‌های صنعتی به بخش غیر دولتی» صورت می‌گیرد. عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طبق قانون شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشمول واگذاری می‌شوند که ۵۰ درصد اراضی خود را به بخش غیر دولتی و سرمایه‌گذاران واگذار یا بیش از ۱۵ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری داشته باشند. وی با بیان اینکه این سازمان زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را به صنعتگران واگذار می‌کند، افزود: تامین زیرساخت‌های صنعتی و عرضه به صنعتگران و کارآفرینان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف ایجاد واحد و توسعه طرح‌های صنعتی از ماموریت‌های مهم این سازمان است.

مقیمی درباره زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اذعان کرد: تامین زمین، آب، برق، گاز، تلفن، فضای سبز، تصفیه‌خانه فاضلاب و... از جمله این زیرساخت‌ها است. وی در ادامه از بهره‌برداری ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین بیش از ۳۷ هزار واحد صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار طرح صنعتی نیز در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال ساخت و ساز است.