مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی از اختصاص بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اجرای ۲۰۰ طرح عمرانی در محلات ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نریمان مصطفایی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبرافزود: از این اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و ۳۵ میلیارد تومان برای توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ۱۴۸ میلیارد تومان نیز به‌صورت ویژه برای اجرای طرح بازآفرینی محلات ناکارآمد به کلان شهرهای مشهد، قم، شیراز و شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. وی گفت: با اختصاص این اعتبارات ۲۰۰ طرح عمرانی شامل احداث خانه محله، پایگاه‌های اجتماعی و کتابخانه در این محلات در دست اجرا قرار گرفته است. مصطفایی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نشست‌های ستاد بازآفرینی به‌صورت استانی و شهرستانی با مسوولیت استانداران و فرمانداران برگزار و مشکلات موجود در این سطوح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.