رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اذعان به اینکه اجرای طرح زوج و فرد نتوانست مشکل ترافیک تهران را حل کند، گفت: اگرچه این طرح تا حدی در کاهش ترافیک تاثیرگذار بوده اما عملا این مشکل را حل نکرده است، بلکه بار ترافیک را از محدوده اجرای طرح به سایر نقاط شهر انتقال داده است.

به گزارش «ایسنا»، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به اینکه اقدامات گوناگون پلیس و شهرداری تا حدی در کاهش ترافیک تاثیر دارد، در عین حال بر ضرورت کاهش تعداد خودروها تاکید کرد و گفت: در ساعات اوج ترافیک، خودروهای شخصی ۶۷ درصد ظرفیت معابر را به خود اختصاص می‌دهند، این در حالی است که تنها ۴۰ درصد جابه‌جایی‌ها از طریق خودروهای شخصی صورت می‌گیرد. به گفته وی، از جمله مشکلات مهم ترافیک تهران خودروهای شخصی و تک‌سرنشین است که باید برای آن فکری کرد.

وی با بیان اینکه طبق گفته کارشناسان بیش از ۹۰ درصد خودروهای تهران دارای گواهی معاینه فنی هستند، اظهار کرد: چاره آلودگی هوا تنها معاینه فنی نیست، بلکه بهبود کیفیت سوخت و خودروها نیز اهمیت دارد. مهماندار با اشاره به همکاری پلیس در اجرای طرح «LEZ» به منظور کنترل آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: این طرح با نگاه مقابله با آلودگی هوا اجرایی شده است و با طرح‌های معطوف به کاهش ترافیک تفاوت دارد.