دنیای اقتصاد: در آستانه برگزاری هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن با نگاهی به بازار سه محور «رقابت پذیری براساس قیمت تمام شده، الزامات صادرات و بازارهای منطقه برای محصولات داخلی و پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی و مواد اولیه در سال ۱۳۹۶ » برای بررسی از سوی تحلیلگران و فعالان بازار فولاد، سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان و صاحبان تکنولوژی برتر دنیا در دستور کار قرار گرفته است. بررسی این سه محور برای هفتمین همایش فولاد پیش‌بینی شده است و در اولین دوره همایش «رقابت پذیری و یافتن راه حل توسعه پایدار در صنعت فولاد،‌ بررسی ظرفیت واقعی تولید و مصرف فولاد ایران، بررسی وضعیت این صنعت پس از طرح تحول اقتصادی، ارزیابی قیمت تمام‌شده فولاد در کشور، بررسی وضعیت انرژی و مواد اولیه موجود در کشور، مکان یابی مناسب برای راه‌اندازی واحدهای فولادی و طرح این موضوع که معادن شاهراه توسعه پایدار محسوب می‌شوند» از جمله محورهایی بود که از سوی فعالان این صنعت ارزیابی شد.

اما در دومین همایش فولاد و معدن چهار محور «ایجاد رقابت‌پذیری در این صنعت به منظور رسیدن به راه حل توسعه پایدار، ایجاد استراتژی موازنه در صنعت فولاد، بررسی وضعیت چشم‌انداز بازار سنگ آهن ایران و جهان و چشم‌انداز بازار فولاد» از سوی فعالان این حوزه بررسی شد. در سومین همایش نیز چهار محور برای بررسی از سوی صاحب‌نظران مد نظر قرار گرفت که بخشی از این محورها با همایش‌های پیشین مشابه بود و « نگاه جهانی به تولید داخلی و تولید صادرات محور» تنها محوری است که در این همایش به‌عنوان محور جدید مورد ارزیابی قرار گرفت. اما در چهارمین همایش نیز از میان محورهای پیش‌بینی‌شده تنها دو محور «سنگ آهن محور توسعه صنعت فولاد و زغال سنگ و چگونگی تولید فولاد ارزان» از سوی فعالان این حوزه ارزیابی شد. با توجه به شرایط حاکم در بازار، پنجمین همایش محور جدیدی به خود ندید و فعالان این حوزه به بررسی محورهای گذشته پرداختند. اما در همایش ششم دو بخش برای ارزیابی مدنظر قرار گرفت.

این دو بخش شامل اهداف و موضوعات کلیدی می‌شد که دربخش اهداف از میان سه محور مد نظر برای بررسی«بررسی راهکارهای خروج از رکود» به‌عنوان محور جدید در دستور کار قرار گرفت و در بخش اهداف کلی نیز کارشناسان به «بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا،‌ بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد و برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری» مورد ارزیابی قرار گرفت.علاقه‌مندان براى کسب اطلاعات بیشتر یا حضور در هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار مى توانند با شماره تلفن ۴۲۷۱۰۱۵۱ تماس بگیرند یا به وب‌سایت ISMC@den.ir مراجعه یا با آدرس ایمیل https://events.den.ir مکاتبه کنند.