گروه بنگاه‌ها: چهارمین نشست هم‌اندیشی هیات‌مدیره و اعضای انجمن مشاوران مدیریت ایران با محوریت موضوع «مدیریت شهری و مشاوره مدیریت» در هتل پارسیان اوین برگزار شد. رئیس کمیته محیط‌زیست و عضو شورای شهر تهران با اشاره به گستردگی موضوعات مدیریت شهری گفت: توسعه شهری موجود به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست.

محمد حقانی، نبود یک مدیریت واحد شهری را علت اصلی این معضلات عنوان کرد و افزود: عدم به‌کارگیری افراد متخصص، سیاسی و جناحی کردن مدیریت شهری از دیگر دلایل وجود چنین معضلاتی در مدیریت شهری است. وی ادامه داد: شهرداری تهران در زمان حاضر بیش از ۱۵۰ وظیفه به عهده دارد که در بسیاری از آنها به کمک مشاوران مدیریت نیازمند است. در ادامه این نشست تندگویان، نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بسیاری از مدیران نیز بر این باورند که فقدان مدیریت یکپارچه شهری در مدیریت شهری تهران چالشی مهم است. وی با بیان اینکه این چالش در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور نیز وجود دارد از مشاوران مدیریت و انجمن خواست در این موضوع وارد شوند و کمک کنند که این معضلات کاهش یابد. تندگویان با اشاره به اینکه بر خلاف کشورهای موفق متاسفانه در ایران دولت‌ها و شهرداری‌ها با یکدیگر در تضاد و درگیری هستند، اظهار کرد: این مساله موجب می‌شود که این همکاری موثر شکل نگیرد.

در بخش پایانی این میزگرد نیز عضو هیات‌مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران ضمن تشریح رویکرد فرآیندی نظام مدیریت شهری و اهمیت مدیریت یکپارچه شهری گفت: وظایف مدیریت شهری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع، هدایت و کنترل است. احمدیان مهم‌ترین موضوع را نحوه عملیاتی کردن این وظایف در مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: انجمن آمادگی دارد در این زمینه هر گونه همکاری و کمکی را با شهرداری تهران انجام دهد.