نگرانی جهانگیری از به هم خوردن آرامش انتخاباتی

دنیای اقتصاد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در همایش سراسری مجریان انتخابات گفت: اولویت اول کشور، اقتصاد مقاومتی است. ما اکنون به تعبیری با یک ابرچالش یعنی بیکاری مواجه هستیم که اگر عمق این مساله را متوجه نشویم نمی‌توانیم آن را حل کنیم. با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.به گزارش «ایسنا» وی همچنین گفت: برخی فکر می‌کنند دولت فقط مسوول اجرای اقتصاد مقاومتی است و اگر لازم شد چوپ هم لای چرخ دولت می‌گذارند، در حالی که اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان اصلی کشور تبدیل شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه این سخنرانی گفت: این انتخابات در شرایط حساسی برگزار می‌شود و برای اقتدار نظام و کارآمدی دولت یک آزمون است. او با بیان اینکه بهترین صحنه جلب اعتماد مردم انتخابات است، گفت: نظام می‌تواند مقبولیت، مشروعت و کارآمدی خودش را در انتخابات نشان دهد. نظام وقتی می‌تواند در انتخابات رخ بنماید که مردم بدانند این نظام می‌تواند مشکلات آنها را حل و فصل کند.جهانگیری با بیان اینکه نباید بگذاریم گروه‌های قانون شکن آرامش انتخابات را برهم بزنند، گفت: مگر می‌شود تصور کرد که یک حزب قانونی در جایی سخنرانی داشته باشد و عده‌ای بگویند که ما نمی‌خواهیم فلان شخص در شهر ما سخنرانی کند. عده‌ای هم نمی‌گذارند حتی معاونان رئیس‌جمهور و وزرایش هم سخنرانی کنند. شما که هستید که نمی‌گذارید معاون رئیس‌جمهور یا وزرا‌ سخنرانی داشته باشند؟ جز گروهک‌های اول انقلاب که به مقامات جمهوری اسلامی ایران اجازه صحبت کردن نمی‌دادند دیگر کسی از این کارها نمی‌کرد.

روحانی کمترین فاصله را با رهبری داشته است

همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر کشور در این همایش گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد از بودجه بیت‌المال و عمومی کشور برای تبلیغ به نفع جریان یا فردی استفاده کند.رحمانی‌فضلی با انتقاد از بعضی سناریوهای انتخاباتی که در برخی محفل‌ها مطرح می‌شود، تصریح کرد: این سناریو پرخاشگرانه، افشاگرانه و غیر‌اخلاقی است. وی یکی از روش‌های دشمن را القای حاکمیت دوگانه عنوان کرد و گفت: آنها می‌خواهند این‌طور القا کنند که بین رئیس‌جمهوری و رهبری اختلاف است. چنین موضوعی نه واقعی نه قابل عدول و نه قابل طرح است. همچنین به گزارش «ایسنا» وزیر کشور گفت: این اقدام یکی از ظلم‌های سنگین است که خداوند آن را نمی‌بخشد. بیان این مسائل به نفع چه کسی است. رئیس‌جمهور فردی است که چه پیش از انقلاب، چه پس از انقلاب کمترین فاصله را با رهبری داشته است.

ممنوعیت مسافرت‌ خارجی استانداران و فرمانداران

همچنین به گزارش «ایسنا» علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در همایش مذکور از ممنوعیت تمام مسافرت‌های خارجی استانداران و فرمانداران به دستور وزیر کشور خبرداد.

هشدار در مورد تشدید فعالیت گروهک‌های معاند

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور نیز در این همایش گفت: فعالیت گروهک‌های معاند در سال آینده و در آستانه انتخابات تشدید خواهد شد که باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم. جامعه اطلاعاتی و امنیتی خبر دادند که فعالیت گروهک‌های معاند در سال آینده و در آستانه انتخابات تشدید می‌شود؛ البته ما نظارت دقیق بر هر نوع تحرکاتی خواهیم داشت.