گروه بنگاه‌ها: حجم فعالیت‌های ارزی بانک سپه در سال‌جاری تاکنون ۲/ ۴ میلیارد دلار بوده که تا پایان سال،حجم مبادلات ارزی بانک سپه از مرز ۵ میلیارد دلار خواهد گذشت.محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه در مراسم معارفه دکتر حسینی عضو جدید هیات‌مدیره این بانک که با حضور دکتر قضاوی معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: در حوزه منابع نیز بانک سپه جزو بانک‌های موفق بوده؛ به‌طوری‌که مقایسه میزان رشد منابع طی سه سال گذشته با امسال به خوبی بیانگر روند رو به رشد قابل توجه در سال‌جاری است. چقازردی اظهار کرد: مسوولیت خطیر عاملیت تامین مالی پروژه‌های مهم همچون مهار آب‌های مرزی از سه سال پیش به بانک سپه واگذار شد.

مدیرعامل بانک سپه از دیگر پروژه‌های مهم ملی که با عاملیت بانک سپه اجرایی شده را پالایشگاه گاز بید بلند عنوان کرد و گفت: این پروژه عظیم از طریق بزرگ‌ترین طرح سندیکایی بانکی کشور با عاملیت و مسوولیت بانک سپه به مرحله اجرا درآمد. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به تلاش این بانک برای وصول مطالبات معوق اظهار کرد: در هیات‌مدیره کمیسیون عالی وصول مطالبات معوق تشکیل شد تا با جدیت کامل نسبت به تعیین تکلیف و وصول مطالبات معوق بانک اقدام شود. وی با بیان اینکه جلسات این کمیسیون به شکل مرتب تشکیل می‌شود، افزود: بیش از ۱۰۰ پرونده مهم در این کمیسیون مورد رسیدگی جدی قرار گرفت و مطالبات آن تعیین تکلیف شد. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه نسبت مطالبات معوق بانک سپه را ۶۶/ ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: این نسبت در ابتدای سال ۶۶/ ۱۱ درصد بود.همچنین معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از نقش تاثیرگذار بانک سپه در عرصه پولی و اقتصادی کشور گفت.

دکتر حسین قضاوی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه دکتر حسینی، با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از برجام بانک‌ها تلاش بسیار خوبی را در شعب خارج از کشور خود انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: بعد از چند سال تحریم، لازم است تا بانک‌ها توجه ویژه‌ای را به شعب خارج از کشور خود داشته باشند و همچنین نیاز‌های این شعب را در حوزه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و پرسنل فراهم کنند.وی درباره کفایت سرمایه بانک‌های دولتی گفت: با عنایت به تمهیدات صورت گرفته در راستای تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ مبنی‌بر افزایش سرمایه بانک‌های دولتی کفایت سرمایه این بانک‌ها بهبود یافته و در برخی از بانک‌ها به بیش از ۸ درصد خواهد رسید.