دنیای اقتصاد: آمار رسمی از حجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی در ۱۱ ماه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری نشان می‌دهد: طی این بازه زمانی بالغ بر ۱۴۹ هزار واحد مسکونی در شهر تهران از طریق بنگاه‌های املاک معامله شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵/ ۶ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

در این مدت متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال ۹۴ معادل ۴/ ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی یک ماه بهمن سال جاری درخصوص توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳ میلیون تا ۳‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۷/ ۱۲‌درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده ‌است.

همچنین دامنه‌های قیمتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۱/ ۱۲ درصد و ۷/ ۱۰ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در این ماه، توزیع حجم معاملات به گونه‌ای بوده که حدود ۵/ ۶۱ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران یعنی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده‌اند. از سوی دیگر بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع معادل ۸/ ۱۴‌درصد اختصاص داشته است.

آمار 11 ماهه از معاملات بازار مسکن