گروه بنگاه‌ها: جلسه ارزیابی عملکرد دفاتر حراست بانک مسکن، با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت اقتصاد و امور دارایی، مدیران سابق و فعلی امور حراست، مسوولان اداره کل اطلاعات و حراست کل استان خراسان رضوی، همچنین معاون اقتصادی سازمان حراست کل کشور، روسای دفاتر تابعه حراست بانک و مدیران دفتر مرکزی حراست، برگزار شد. در این همایش دکتر بت‌شکن، مدیر‌عامل بانک ضمن تقدیر از تلاش‌های یکساله کارکنان حراست، تصریح کرد: با حضور مدیریت جدید در حراست بانک روح جدیدی در این فضا ایجاد شد و با روحیه علمی و حرفه‌ای حراست فراتر از نقش‌های خود به حل مسائلی همانند وصول مطالبات و شایسته‌سالاری کمک کرد.

مدیرعامل با تاکید بر اینکه از همان آغازین روزهای نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات و سیاست‌های بانک را در ذیل فرمان ابلاغی معظم‌له متناسب‌سازی کردیم، افزود: با تشکیل مجمع به‌صورت ماهانه، با حضور تمام مدیران ارشد اقدامات خود را در این راستا قرار دادیم. وی در ادامه نتیجه عملکرد بانک را تسهیل سیاست‌های اعتباری به‌منظور کمک به ساخت‌و‌ساز و تولید مسکن، کاهش نرخ سود تسهیلات پس از ۲۵ سال، افزایش بیش از ۹۰ درصدی مشارکت مدنی ساخت، کاهش قیمت تمام‌شده بانکی، برگزاری مرتب مجامع ارزیابی دانست و افزود: این عملکرد در شبکه بانکی منحصر به فرد است.

دکتر بت‌شکن قوام بانک‌ها را در ساختارهای مناسب مالی دانست و افزود: بانک مسکن در چارچوب حرفه‌ای خود دارای ساختار سالم مالی است. وی تزریق ۵ هزارمیلیارد ریال سرمایه به بانک و کاهش مبلغ بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی را نشان از عزم دولت در توجه به بخش مسکن به‌عنوان موتور خروج از رکود دانست. بت‌شکن گفت: وظیفه دیگر حراست که شخصا به آن خیلی اعتقاد دارم، ترویج و توسعه فرهنگ انقلابی و اسلامی است. همچنین ارتقای روحیه جهادی و عملکرد بسیجی در بانک است که باید در راستای اقدامات پیشگیرانه به تزریق روحیه جهادی و جریان‌سازی مثبت اقدام کرد. مدیر‌عامل بانک افزود: کارکنان نیز باید ثابت کنند که همواره سربازی وفادار هستند و منافع فردی و گروهی را به منافع جمعی ترجیح می‌دهند. در ادامه محمد حسن مهدوی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست بانک، طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد بخش‌های مختلف حراست طی سال۱۳۹۵ پرداخت. وی چارچوب عملکرد حراست در بانک را استوار بر سه بخش سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردها ذکر کرد و در ادامه به تشریح هر یک پرداخت.