گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: این بانک ضمن تعیین اهداف کاهشی برای وصول و تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری و پیگیری و پایش روزانه عملکرد واحدها در این حوزه، نسبت به تدوین ضوابط سیاستی برای تعیین تکلیف، بخشودگی جرایم، نحوه اقدام درخصوص اموال و بازداشتی، ممنوع‌الخروجی و همچنین تدوین نمودار اقدامات اجرایی به منظور ایجاد نظم و وحدت رویه در پیگیری اقدامات اجرایی و برگزاری جلسات با بدهکاران عمده اقدام کرده است.

محمدرضا حسین‌زاده گفت: در نتیجه اقدامات به عمل آمده و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته ضمن وصولی‌های نقدی و غیر نقدی حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال در هر سال و تعیین تکلیف‌های انجام شده نهایتا میزان مطالبات غیرجاری (ریالی) از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به حدود ۸۴ هزار میلیارد ریال در حال حاضر کاهش یافته و نسبت NPL بانک نیز از ۵/ ۱۶ درصد به ۹ در صد کاهش یافته است.

وی افزود: در ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات سال‌جاری بانک ملی ایران تاکید شده است، در صورت ارائه درخواست تقسیط از سوی مدیونین، تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری (امهال و تقسیط) در قبال اخذ بخشی از بدهی به‌صورت نقد و تحکیم وثایق و تضمینات معتبر انجام پذیرد.

به گفته وی در سال ۱۳۹۴ هدفگذاری انجام شده برای کاهش مطالبات غیر جاری بانک بر مبنای کاهش ۱۲ درصدی نسبت به پایان اسفند ماه ۱۳۹۳ مبنای کار قرار گرفت و بر اساس اهداف مصوب برای سال ۱۳۹۵ نیز کاهش ۶ درصدی مانده مطالبات غیرجاری جزو اهداف بوده است. همچنین حسین‌زاده در اولین روز کاری سال ۹۶ به همراه تنی چند از مدیران امور با حضور در بیمارستان بانک ملی ایران، از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت و با اهدای گل در فضایی صمیمی با آنان گفت‌و‌گو کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این بازدید با بیان اینکه همه کارکنان در بانک ملی ایران عضو یک خانواده هستند، گفت: داشتن روحیه بالا باعث تسریع در روند بهبودی شده و از این رو سالی خوش، همراه با سلامتی برای آنان آرزو کرد. همچنین حسین‌زاده ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان، سال نو را به مدیریت، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان تبریک گفته و از تلاش‌ها و ارائه خدمات مطلوب آنان به بیماران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز تقدیر کرد.