گروه بنگاه‌ها: علی اشرف افخمی‌، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو پیامی ‌صادر کرد و در این پیام به اقدامات انجام شده از سوی این بانک در سال ۹۵ اشاره کرد.در بخشی از این پیام آمده است: بی شک می‌توان از چالش‌های گذشته درس آموخت و از آنها برای بهترشدن زندگی مردم این سرزمین بهره برد و از این رهگذر بر رشد، تعالی و شادکامی آنان افزود. موفقیت‌های دولت در کاهش چشمگیر و تثبیت نرخ رشد تورم، حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، افتتاح طرح‌های زیربنایی صنعتی و معدنی و بالاخره تعامل سازنده با دیگر کشورها پس از اجرایی شدن برجام دستاوردهای مثبتی است که همواره آثار خود را بر حیات کشور خواهد گذاشت.

از سوی دیگر تداوم اقدامات بانک در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید در سال ٩٥، از تلاش بی‌وقفه همکاران گرامی‌ حکایت دارد. تامین مالی سرمایه در گردش بیش از ١٣٥٠واحد تولیدی کوچک و متوسط به میزان دوهزار میلیارد تومان، رتبه ممتازی را در میان تمامی بانک‌های کشور به‌دست آورده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بانک صنعت و معدن به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای در حوزه صنعت، معدن و زیرساخت موفق شد با تامین مالی ٦ نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی و ٢٤ نیروگاه کوچک مقیاس، حدود٣هزار مگاوات، به ظرفیت شبکه برق کشــور اضافـه کند. همچنین تامین مالی اولین قطار سریع‌الســـیر کشــور (تهران-قم-اصفهان) را با یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار عملیاتی کرده که در حال اجراست. ٣ واحد آب‌شیرین‌کن هر یک به ظرفیت ١٠٠ هزار متر مکعب در روز برای تامین آب صنایع فولادی جنوب کشور، تامین مالی شده که به‌زودی گشایش اعتبار می‌شوند.

تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی‌ که قابلیت ارزآوری برای کشور را دارند از قبیل پتروشیمی‌ کاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان و ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانک است که پتروشیمی‌های مسجدسلیمان و ایلام در حال اجرا است و بقیه به بهره‌برداری رسیده‌اند.تامین مالی پروژه‌های فولادی هفت‌گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول)، پاسارگاد (فارس) و مادکوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ٢میلیارد یورو از دستاوردهای بانک در دولت یازدهم است.