رئیس هیات ویژه گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو از ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز رصد و پایش گزارش ملی پلاسکو به رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: در صورت تمایل به پایش، راهکارهای ارائه شده در این گزارش می‌تواند از سوی یک مرکز رصد و پایش برای حفظ ایمنی سایر ساختمان‌های مشابه پلاسکو به صورت دوره‌ای پیاده شود.

محمدتقی احمدی رئیس هیات ویژه گزارش ملی ساختمان پلاسکو در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان اینکه مراحل تحقیقات هیات ویژه به پایان رسیده است، گفت: کارمان تمام شد و در مورد ادامه کار فقط یکسری پیشنهاد به رئیس‌جمهوری به‌منظور بررسی ابعاد قضیه از بعد علمی و تحقیقاتی در دانشگاه برای آینده کشور مطرح کردیم. او ادامه داد: البته با پیشنهاد رئیس جمهوری قرار شد این گزارش در اختیار سازمان‌های ذی‌ربط قرار گیرد و درصورت اعلام نظر، پیشنهادها و اصلاحات این سازمان‌ها، گزارش ظرف یک ماه دریافت و ویرایش اصلی گزارش ملی پلاسکو اواخر اردیبهشت منتشر شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از نهایی شدن سند ملی پلاسکو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با دریافت نظرات و پیشنهادهای سازمان‌های ذی‌ربط در نخستین فرصت، گزارش نهایی ویرایش شده منتشر و این سند ملی نهایی می‌شود. او تصریح کرد: تاکنون نظرات، پیشنهادها و اصلاحیه‌هایی از سازمان‌های ذی‌ربط حادثه پلاسکو به‌صورت رسمی دریافت نکرده‌ایم و تنها در روزنامه‌ها و سایت‌ها مصاحبه‌هایی انجام شده است.

احمدی با بیان ارائه پیشنهاد به رئیس‌جمهور درباره گزارش ملی پلاسکو، اظهار کرد: به رئیس‌جمهور پیشنهاد شد در صورت تمایل به پایش، راهکارهای این گزارش همانند یک مرکز علمی، مرکز رصد و پایش اجرایی قرار گیرد و با استفاده از جامعه علمی و دانشگاهی اجرایی شدن یا نشدن آن، هر چند ماه یک بار رصد شود.