مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش شورای عالی شهرسازی و معماری، فعالیت‌های سال ۹۵ و برنامه‌های سال ۹۶ وزارت راه و شهرسازی در حوزه معماری، شهرسازی و بافت‌های واجد ارزش را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی فرزانه صادق‌مالواجرد با بیان اینکه بررسی طرح‌های فضای شهری، مرتبط با انتقال پادگان‌ها از درون شهرها یکی از اقدامات دفتر معماری، طراحی شهرسازی و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود،گفت: از آنجا که شهرها امروزه از کمبود انواع سرانه‌های ورزشی، فضای سبز، تفریحی، فرهنگی و... رنج می‌برند، می‌توان از فضای به‌جا مانده از انتقال پادگان‌ها به‌عنوان آخرین فرصت برای توسعه متوازن شهری یاد کرد.صادق مالواجرد تصریح کرد: پتانسیل فوق‌العاده‌ای که این اراضی برای شهرها فراهم می‌آورد، شورای‌عالی را بر آن داشت تا این موضوع را در برخی شهرها برای بررسی به کمیته تخصصی بسپارد. از آن جمله می‌توان به بررسی طرح‌های پادگان ۰۷ خرم‌آباد، پادگان ساری، پادگان ۰۶ تهران و اراضی ۳۰۰ هکتاری اصفهان اشاره کرد.

مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش گفت: همچنین با توجه به اهمیت معماری ایستگاه‌های راه‌آهن به‌عنوان یک بنای شاخص و تشکیل کارگروه سیاست‌گذاری معماری و مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن با حضور نمایندگان راه‌آهن، معاونت شهرسازی و معماری، شرکت ساخت و تعدادی از معماران برجسته (بنابر دستور وزیر محترم راه و شهرسازی) امور دبیرخانه‌ای کارگروه مذکور در وجه معماری ایستگاه‌های راه‌آهن توسط این دفتر انجام شده و در سال گذشته طرح معماری ایستگاه‌های راه‌آهن ساری و مرودشت مورد بررسی قرار گرفت.