گروه بنگاه‌ها-مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی گفت: سهم سرمایه‌گذاری بوعلی در تابلوی بورس اوراق بهادار در حـال حاضر یکی از ارزان قیمت‌ترین و در عین حال ارزشمندترین سهام برای سرمایه‌گذاری است. سعید باقرزاده در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه هر سهم «وبوعلی» در بازار بسیار کمتر از ارزش واقعی (ذاتی) خود رسیده است، افزود: این امر در شرایطی رخ داده که سهام سایر شرکت‌های گروه یا به ارزش نزدیک به ارزش ذاتی یا بعضا بسیار بیشتر از ارزش ذاتی و واقعی خود رسیده‌اند و با هیچ منطق سرمایه‌گذاری سازگار نیستند.

وی تاکید کرد: نمونه بارز آن را به سهولت می‌توان در سهام یکی از شرکت‌های گروه واسطه‌گری مالی که طی دو ماه اخیر قیمت آن ۱۱۰ درصد رشد داشته است، مشاهده کرد (بدون آنکه توان سودآوری یا جریان‌های نقدی شرکت افزایش پیدا کرده باشد). مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزش هر دارایی، تابع مطلوبیتی است که آن دارایی برای مالک یا دارنده خود ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: در مورد دارایی‌های مالی یا اوراق بهادار این مطلوبیت همان جریان‌های نقدی است که دارایی به مرور زمان برای مالک یا سهامداران خود ایجاد می‌کند، بنابراین هر قدر مبلغ جریان‌های نقدی بیشتر(بازده) و در آینده نزدیک (ترجیح وجه نقد امروز به وجوه نقد آتی) و وقوع آن قطعیت بیشتری داشته باشد (ریسک کمتر)، ارزش آن دارایــی بیشتر است. باقرزاده در این خصوص گفت: هیات مدیره سرمایه‌گذاری بوعلی از اوایل سال ۱۳۹۴ با تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود از متغیرهای کلان اقتصادی و تاثیرگذار بر بازار سرمایه، عملکرد و بازده مورد انتظار از بازار سهام در سال گذشته و سال جاری و مدیریت بهینه سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت و مصون‌سازی آن در برابر نوسانات نامطلوب بازار سهام، تصمیم به اجرای دو پروژه عمرانی در منطقه سعادت آباد تهران گرفت. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق، پیگیری‌های مستمر، اقدامات به موقع و تزریق نقدینگی مورد نیاز پروژه‌ها، عملیات احداث یکی از پروژه‌ها (ترنم) در ابتدای سال ‌جاری تکمیل و شرکت نسبت به فروش آن به‌صورت یکجا (۴۷۹ میلیارد ریال) و با شرایط مطلوب در پایان بهمن ماه ۱۳۹۵ اقدام کرد.

باقرزاده ادامه داد: همان گونه که در سامانه اطلاع رسانی ناشران بورسی (کدال) به اطلاع سهامداران و فعالان بازار رسید، سود خالص حاصل از فروش این پروژه به ازای هر سهم در سال مالی ۱۳۹۵ برای بوعلی بالغ بر ۱۸۲ ریال بود. باقرزاده با اشاره به اینکه مجمع سرمایه‌گذاری بوعلی به زودی برگزار می‌شود، گفت: با شناسایی این سود، سرمایه‌گذاری بوعلی در مجمع مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ قادر خواهد بود برخلاف اکثر شرکت‌های گروه که قادر به کسب سود مناسب و تحقق انتظارات سهامداران خود در سال مزبور نشده‌اند، سود نقدی قابل توجهی تقسیم و پرداخت کند. وی با اشاره به پروژه دوم شرکت (تندیس) که تا پایان نیمه اول سال جاری تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این پروژه در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به‌صورت یکجا و با قیمت مناسب(۴۹۹ میلیارد ریال) فروخته شد که سود خالص حاصل از آن به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۶۳ ریال است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری بوعلی تاکید کرد: با بازنگری و تجدید ساختاری که در پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری بوعلی طی دو سال گذشته صورت گرفته است، درآمدهای کسب شده از این محل بر توان سودآوری عملیاتی و سود خالص بوعلی در سال ۱۳۹۶ و سال‌های آتی خواهد افزود. باقرزاده درخصوص دلایل صف خرید و معاملات روزهای اخیر «وبوعلی» نیز گفت: با تحلیل وضعیت فعلی و توان عملیاتی، ارزش افزوده مستتر در سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی و قدرت سودآوری سرمایه‌گذاری بوعلی در مقطع فعلی و آتی، سهام بوعلی نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و یکی از مناسب‌ترین و ایمن‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری را پیش روی بازار سرمایه قرار داده است.