در هفته‌ای که گذشت روند معاملاتی بازارهای استراتژیک کالایی همچون نفت و زغال‌سنگ رضایت‌بخش بود، این در حالی است که بازار‌هایی همچون انرژی، فلزات و کشاورزی روند قیمتی رو به پایینی را تجربه کردند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این گزارش نگاهی گذرا به بازارهای کالاهای اساسی داریم.

نفت: همراه با حمایت عربستان سعودی و روسیه از کاهش تولید اوپک تا ۹ ماه آینده، نفت خام و نفت برنت به ترتیب به ۱۸/ ۴۹ دلار و ۱۸/ ۵۲ دلار صعود کردند.

انرژی: با گرم‌تر شدن هوا، قیمت گاز طبیعی به ۳۴۸/ ۳ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا کاهش یافت.

زغال‌سنگ: به‌رغم نگرانی‌ها برای تغییرات آب و هوایی و همچنین استفاده از انرژی‌های پاک، چین و هند تمایل خود را به استفاده از زغال‌سنگ در آینده‌ای قابل پیش‌بینی اعلام کردند.

بازار فلزات

فلزات: افزایش رکورد تولید فولاد چین در ماه آوریل موجب نگرانی سرمایه‌گذاران از اشباع بازار جهانی و آسیب دیدن قیمت‌ها شده است.

فلزات گرانبها: سقوط قیمت دلار و نگرانی‌ها بابت فعالیت‌های ارتش کره شمالی موجب شد قیمت طلا به ۵۰/ ۱۲۳۳ دلار به ازای هر اونس افزایش یابد.

فلزات اساسی: قیمت مس در بازار جهانی لندن به ۵۵۸۰ دلار به ازای هر تن نزول کرد.رکود بازارهای بزرگ سرمایه و تصور کاهش رشد چین در پایین آمدن قیمت مس تاثیر‌گذار بوده است.

غلات: قیمت گندم به ۲۳/ ۴ دلار به ازای هر پیمانه سقوط کرد.