دنیای اقتصاد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مدیریت شهری وعده افتتاح چند پروژه حیاتی شهر تهران در فروردین و اردیبهشت ماه را که عمدتا نیز در حوزه حمل‌ونقل عمومی بود، مطرح کرد اما با وجود سپری شدن این دو ماه، هنوز وعده‌های مذکور عملی نشده است. یکی از این پروژه‌ها افتتاح بخشی از خط ۷ متروی تهران بود که در شهرک غرب نیز ایستگاه دارد.

شهرک غرب تهران به‌عنوان یکی از محله‌های پرتقاضا برای سفرهای درون‌شهری، از یکسو به دلیل تراکم بالای جمعیت ساکن در این محدوده با حجم بالای تقاضای سفر به ویژه با تاکسی و اتوبوس روبه‌رو است و از سوی دیگر به خاطر میزبانی مراکز تجاری متعدد در این منطقه، در ساعات غیرکاری نیز مقصد بسیاری از شهروندانی است که اغلب با خودروی شخصی به این محدوده سفر می‌کنند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هفتم اسفند ماه در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی، ترافیکی و شهری منطقه از افتتاح بخشی از خط ۷ مترو پیش از پایان سال ۹۵ خبر داد و با بیان اینکه بخش شمالی خط ۷ به سمت ایستگاه میدان صنعت (شهرک غرب) دچار مشکلاتی در زمینه تملک ایستگاه‌ها است، افزود: در عین حال این ایستگاه‌ها نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود در اوایل اردیبهشت بتوانیم ایستگاه میدان صنعت و ایستگاه‌های بعدی قطعه شمالی خط ۷ را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

این وعده افتتاح بسیاری از ساکنان، شاغلان و دانشجویان محدوده شهرک غرب را امیدوار کرده بود که با آغاز سال جدید می‌توانند به جای استفاده از خودروی شخصی و نیز برای خلاصی از صف‌های طویل تاکسی، تردد خود را به راحت‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین مد حمل‌ونقلی منتقل کنند. محوطه اطراف ایستگاه متروی شهرک غرب نیز در اوایل امسال از حالت کارگاهی خارج شد و دیوارهای فلزی که سال‌ها محدوده ایستگاه مترو را از معبر جدا کرده بود، برچیده و فضای سبز نیز در اطراف آن کاشته شد. به این ترتیب شواهد عینی نشان می‌داد هر لحظه ممکن است این ایستگاه پرتقاضا افتتاح شود. اما نه نیمه شمالی خط ۷ و نه ایستگاه شهرک غرب هیچ‌کدام طبق وعده مقرر به بهره‌برداری نرسیدند. افزون بر این وعده افتتاح ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) در نیمه فروردین‌ماه نیز از سوی شهرداری تهران عنوان شده بود که این وعده نیز همچنان بر زمین مانده است. موضوع افتتاح باغ کتاب تهران همزمان با ایام نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه نیز دیگر وعده‌ای است که عملی نشد. شهروندان و برخی از کارشناسان معتقدند به کما رفتن افتتاح برخی پروژه‌های شهری می‌تواند با انتخابات ریاست‌جمهوری در ارتباط باشد؛ کمااینکه علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد که افتتاح باغ کتاب برای جلوگیری از برخی شائبه‌ها به بعد از انتخابات موکول شده است. هر چند انتظار این است که با پایان یافتن رقابت انتخاباتی وضعیت شهر و برنامه افتتاح پروژه‌های آماده، به حالت قبل از انتخابات بازگردد.

افتتاح‌های تهران به کما رفت؟