دنیای اقتصاد: یک مقام ارشد کابینه دولت پاکستان درخصوص اظهارات تند مطرح‌شده از سوی سران برخی کشورهای غیرمسلمان و مسلمان در اجلاس ریاض گفت: حضور پاکستان در این اجلاس، لزوما به معنای موافقت و همراهی آن با اظهارات و مواضع مطرح شده در این اجلاس نیست. به گزارش «ایرنا»، اظهارات ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان در اجلاس عربی-آمریکایی که روز گذشته در ریاض برگزار شد، بازتاب زیادی در رسانه‌های خارجی داشت و با واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

رانا ثناء الله وزیر دادگستری پاکستان و سخنگوی دولت ایالت پنجاب، مرکز قدرت حزب حاکم پاکستان، عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به تبعات اجلاس عربی- آمریکایی در ریاض و مواضع آمریکا در قبال کشورهای اسلامی و همچنین عدم اشاره ترامپ به تلاش‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت: این گونه نیست که پاکستان یا هر کشور دیگر ضرورتا با اظهارات مطرح‌شده و بیانیه‌ای که در این اجلاس صادر شد، موافقت و همراهی داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه روابط پاکستان با ایران، همواره خوب و مثبت بوده است، گفت: وظیفه پاکستان در این میان، کمک به حل اختلافات میان ایران و عربستان است. این وزیر کابینه پاکستان گفت: ایران و پاکستان همواره در شرایط سخت در کنار هم قرار داشته و دارند. ما حاضر به پیوستن به هیچ ائتلافی که علیه یک کشور خاص باشد، نیستیم. او گفت: برگزاری کنفرانس عربی- آمریکایی موضوعی مربوط به سیاست خارجه عربستان است و ما کاری به سیاست خارجی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نداریم. در همین حال، عمران خان شناخته شده‌ترین چهره مخالف دولت پاکستان، با انتقاد از عملکرد نواز شریف نخست‌وزیر این کشور در اجلاس ریاض گفت: زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس ریاض سخن از انزوای ایران گفت، نواز شریف باید واکنش نشان می‌داد و می‌گفت که پاکستان با انزوای کشورهای مسلمان و ایجاد فاصله میان جهان اسلام مخالف است.