دنیای اقتصاد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم، گفت در فناوری‌های زیرزمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و... در حال رقابت با نظام سلطه هستیم. سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست با فعالان عرصه و فناوری کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حضور نظامی گسترده آمریکا در منطقه گفت: «نظام سلطه علاوه بر اقدامات نظامی خود گروه تروریستی - تکفیری داعش را که محصول کارهای پژوهشی آنها روی گروه‌های تندروی اسلامی است در منطقه ایجاد کردند که راه مقابله با آنها گستره عظیمی از کارهای علمی و پژوهشی را می‌طلبد.»

او با اشاره به نقاط ضعف نظام سلطه در درگیری با ایران اسلامی گفت: «آنها فعلا توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم، اما در رقابت دائمی با آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه موشکی قرار داریم.» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشکی جزو قدرت‌های بزرگ دنیا هستیم، گفت: «در عرصه‌های فراوانی از جمله در فناوری‌های زیرزمینی، دریایی، هوایی، فضایی و اطلاعاتی و... در حال رقابت با نظام سلطه هستیم که بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعی ماست.»

آمریکا توان عملیاتی سپاه را درک کرده است

همزمان، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا نیز گفت آمریکایی‌ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک‌های مستشاری ایران در عراق و سوریه توان عملیاتی سپاه را درک کرده‌ و شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند. به گزارش «سپاه نیوز»، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی به منظور تشریح عملیات‌های دفاع مقدس و آشنایی با جنگ تحمیلی در جمع پرسنل و نیروهای تحت آموزش آموزشگاه شهید مدرس نیروی زمینی سپاه در جمع مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی منطقه جنوب غرب آسیا و راهبرد جمهوری اسلامی ایران افزود: برای آنکه جنگی به سراغمان نیاید باید آمادگی‌های خود را افزایش دهیم و هزینه‌های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه‌های اداره جنگ است.

او ادامه داد: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست و ایران به‌دنبال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج‌فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است. رحیم‌صفوی افزود: «براساس همین راهبرد و به‌صورت واقعی جمهوری اسلامی ایران یک مبارزه ضدتروریستی را آغاز کرده است.»

او افزود: آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران چالش اساسی داشته و رفتار اخیر سیاستمداران آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید نشان از بدعهدی و بی‌ثباتی آمریکا در عمل به تعهدات ۱+۵ خود دارد و هدف آمریکا در نقض تعهدات خود فشار به جمهوری اسلامی ایران در نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا در عراق و سوریه است.»