دنیای اقتصاد: فرآیند انتخاب شهردار پایتخت برای چندمین‌بار با دو تغییر مواجه شد. اگرچه روز گذشته قرار بود ۲۱ عضو شورای شهر پنجم در یک جلسه غیررسمی مرحله نخست فرآیند انتخاب شهردار تهران را کلید بزنند اما با تصمیم اکثریت اعضا این فرآیند از روز گذشته به دو هفته آتی موکول شد. از سوی دیگر همزمان با اتخاذ این تصمیم منتخبان پنجمین دوره شورای‌شهر تهران اعلام کردند گزینه‌های نهایی برای مرحله اول انتخاب شهردار از ۵ نفر به ۷ نفر افزایش پیدا کرد.

به این ترتیب برمبنای تصمیم جدید این شورا دامنه ورود گزینه‌های احتمالی برای سمت شهردار تهران گسترده‌تر شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» براساس اعلام قبلی اعضای شورای شهر پنجم بنا بود در جلسه روز گذشته هر یک از اعضا سه گزینه انتخابی خود را برای شهرداری تهران معرفی کنند. هریک از گزینه‌ها که حداقل پنج رای را از سوی اعضای شورا کسب کند، موفق می‌شود به مرحله بعدی راه پیدا کند. حاصل این مرحله، معرفی پنج گزینه برای ورود به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب شهردار بود. در همین راستا نیز برخی از اعضا گزینه‌های اول خود را برای شهرداری تهران در فضای مجازی معرفی کردند. اما در جلسه دیروز تصمیم گرفته شد به‌جای آنکه پنج گزینه، خروجی مرحله اول رای‌گیری ۲۱ عضو شورای پنجم برای انتخاب شهردار تهران باشد، ۷ گزینه از میان گزینه‌های ارائه شده به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

برخی کارشناسان شهری معتقدند تصمیم جدید منتخبان شورای شهر پنجم برای افزایش پهنای باند نامزدهای شهرداری ممکن است به این دلیل باشد که اعضا از این طریق شانس ورود گزینه‌های مدنظر خود را برای راه‌یابی به مراحل بعدی افزایش دهند. در عین حال در آغاز جلسه روز گذشته اعضا اعلام کردند که مرحله نخست انتخاب شهردار پایتخت را به دو هفته بعد موکول خواهند کرد. به گفته آنها از آنجا که بسیاری از گزینه‌های احتمالی شهرداری پایتخت به صورت همزمان کاندیدای حضور در کابینه دولت نیز هستند، اعضای شورای پنجم در انتظار تعیین تکلیف این چهره‌‌ها در دولت هستند، ضمن آنکه با مشخص شدن زمان دقیق شروع دوره پنجم شورای‌شهر (نیمه شهریورماه) اعضا زمان بیشتری برای انتخاب گزینه‌ها دارند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» روز گذشته برای دومین‌بار مرحله نخست انتخاب شهردار به تعویق افتاده‌است.