دنیای اقتصاد: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از شهرداری بابت تغییرکاربری سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران توضیح خواست. رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی روز گذشته با اشاره به مصوبه‌ای که ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۵ به تصویب شورای شهر تهران رسیده اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، شهرداری تهران ملزم شد تا تمامی پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه را در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار دهد. با استناد به این مصوبه در ۴ بهمن ۹۵ از شهرداری تهران خواسته شد درباره اینکه چرا تعدادی از سوله‌های بحران در اشغال حوزه‌های خارج از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران است توضیح دهد. او ادامه داد: یک ماه بعد شهرداری تهران مکاتبه‌ای کرده مبنی بر اینکه «کلیه قسمت‌های سوله‌های بحران تحویل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شده است» اما در عمل می‌بینیم که این گونه نیست.

البته بخشی از این سوله‌ها در اختیار ورزش بانوان قرار گرفته که فعلا مورد نظر ما نیست. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه ۲، روی سوله مدیریت بحران آسیاب کهک، تابلوی پایگاه مدیریت بحران معاونت فنی و عمران نصب شده اما در عمل در اختیار مرکز ژئوتکنیک قرار گرفته، یکی دیگر از سوله‌های این منطقه در اختیار دانشگاه علمی کاربردی شهرداری و سوله دیگر در اختیار یک برنامه تلویزیونی است. او ادامه داد: در منطقه ۲۲ سوله حضرت ابوالفضل (ع) در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری قرار گرفته، سوله بحران منطقه ۴ نیز به بخش خصوصی واگذار شده و به شهربازی تبدیل شده است. در سوله بحران منطقه ۱۳ (دو کوهه) تجهیزات و دکور صداوسیما مستقر است، سوله بحران جنب ترمینال جنوب نیز به بخش خصوصی واگذار و به باشگاه بدنسازی تبدیل شده است.

حافظی اعلام کرد: شهرداری در این باره توضیحات لازم را ارائه دهد. به گزارش «دنیای اقتصاد» چند روز پیش محمدباقر قالیباف شهردار تهران عنوان کرد که هیچ یک از سوله‌های مدیریت بحران تغییر کاربری نداده است. کارشناسان شهری معتقدند حفظ کاربری اولیه سوله‌های مدیریت بحران به این دلیل قابل اهمیت است که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه همچون زلزله به سرعت امکان خدمات‌رسانی را داشته باشد.