دنیای اقتصاد: رایزنی‌ها درباره چگونگی چینش کابینه دوازدهم، پس از مذاکرات فراکسیونی، به صحن پارلمان هم رسید؛ البته در جلسه غیرعلنی مجلس. نمایندگان جلسه دیروز خود را ساعتی به‌صورت غیرعلنی برگزار کردند و به تبادل‌نظر درباره کابینه‌ای که حسن روحانی در حال نهایی کردن اجزای آن است، پرداختند. علی لاریجانی، رئیس مجلس پس از علنی شدن جلسه درباره نشست‌ خود با نمایندگان گفت که کلیت مجلس علاقه‌مند است تا در این شرایط حساس کشور، کابینه از توانمندی متناسب با شرایط برخوردار باشد و مسائل دیگر حاشیه است.هرچند لاریجانی به‌صورت اجمالی به این جلسه غیرعلنی اشاره کرد؛ اما غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در گفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد: علی لاریجانی در سخنانش، ضمن تشریح وضعیت سیاسی-اقتصادی کشور، بر برخی مشکلات پیش‌رو و الزامات برخورد با این معضلات تاکید کرد که نباید بیش از این فرصت را از دست بدهیم و لازم است دولت با معرفی کابینه‌ای با ویژگی‌های موردنیاز برای مقابله با این مشکلات نسبت به حل آن اقدام کند.

سهم‌خواهی در کابینه نداریم

در کنار همه این اظهارنظرها، جریان‌های سیاسی این روزها یکدیگر را به سهم خواهی در کابینه دوازدهم متهم می‌کنند؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح دیروز در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی حضور یافت تاکید کرد که رئیس‌جمهوری به هیچ گروه و جناحی بدهکار نیست و در تعیین کابینه دوازدهم سهم‌خواهی وجود ندارد چون رئیس‌جمهوری به‌دنبال دولت کارآمد،‌ پرتلاش و پرتوان است.

ارزیابی کارنامه وزرا

با این همه دیروز الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت که قرار است حسن روحانی نتایج بررسی روی جدول ارزیابی کارنامه وزرا را که از سوی فراکسیون تدوین شده تا ۲ هفته آینده اعلام کند. اصلاح‌طلبان مجلس که چند هفته‌ای است دست به‌‌کار شده و عملکرد وزیران دولت یازدهم را بررسی و ارزیابی کرده‌اند، اعلام کردند که درباره عملکرد مردان حسن روحانی در کابینه نخست او، به رئیس‌جمهوری گزارش می‌دهند. البته محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس گفته بود که این گزارش، به‌صورت «محرمانه» به روحانی تقدیم می‌شود.

خداحافظی تلویحی واعظی

از سوی دیگر، اظهارات دیروز محمود واعظی در حاشیه افتتاح یک پروژه‌، گمانه‌های «دنیای‌اقتصاد» مبنی‌بر خداحافظی وی از وزارت ارتباطات دولت دوازدهم را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس واعظی دیروز گفت: در این دولت در وزارت ارتباطات تکنولوژی را آزاد کردیم و به بخش خصوصی بها دادیم. اگر قضاوت مردم و شرکت‌ها این است که بها دادن به بخش خصوصی درست بوده، قطعاً وزیر بعدی نمی‌تواند خلاف نظر مردم عمل کند. او گفت: برای وزیر بعدی، هر کسی که هستند ۳ توصیه دارم؛ آنکه حتما باید به گونه‌ای عمل کند که مردم استفاده بیشتری را ببرند، برای سالم‌سازی فضای مجازی از طریق فرهنگ‌سازی بین مردم تلاش کند و به بخش خصوصی و تولید محتوای داخلی توجه داشته باشد.