دنیای اقتصاد: طی نیمه نخست مرداد ماه حدود سه‌هزار و ۳۰۰ قرارداد رهن و اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران منعقد و ثبت شده که بخش عمده آنها مربوط به آپارتمان‌های میان‌متراژ و قیمت متوسط است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد بازار اجاره‌ آپارتمان تقریبا در تمام مناطق تهران گرم است و حجم قراردادها در هر منطقه در تناسب با ظرفیت جمعیت‌پذیری و میزان تراکم واحدهای مسکونی است. همچنین در حالی که اغلب قراردادهای منعقد شده در دو هفته سپری‌شده از مرداد، ترکیبی از رهن و اجاره بوده است، در میان آنها تعداد قراردادهای رهن کامل نیز قابل توجه است و نشان از انعطاف بیشتر مالکان نسبت به سال گذشته دارد.

گران‌ترین آپارتمان استیجاری که در نیمه اول مرداد به اجاره رفته، واحد مسکونی لوکس ۱۸۰ مترمربعی در پاسداران، خیابان شهید اسلامی است که سن بنای آن چهار سال بوده و با رهن ۱۰۰میلیون تومانی و اجاره‌بهای ماهانه ۷ میلیون تومانی است. به این ترتیب اجاره نهایی این آپارتمان بر اساس فرمول تبدیل رهن و اجاره، ۱۰ میلیون تومان است. همچنین آپارتمان نوساز و کلیدنخورده ۱۵۰ مترمربعی واقع در محله آرژانتین به همین قیمت به اجاره رفته و در زمره گران‌ترین قراردادهای نیمه مرداد جای گرفته است. ارزان‌ترین قرارداد اجاره‌بهای منعقد شده در روزهای سپری شده از مرداد ماه نیز مربوط به واحد ۴۰مترمربعی ۴۶ ساله در بریانک با رهن ۶ میلیونی و اجاره‌بهای ۴۵۰ هزار تومانی است و به این ترتیب اجاره نهایی آن در صورت تبدیل رهن، ماهانه ۶۳۰ هزار تومان است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان‌های استیجاری در نیمه مرداد