دنیای اقتصاد: روز گذشته دو تن از اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی تاکید کردند که خط اخیرا افتتاح شده فرودگاه امام خمینی (ره)‌ با خط هشت مترو تفاوت دارد و خط هشت هنوز ساخته نشده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این جلسه با اشاره به اینکه نام خطی که اخیرا افتتاح شد، «خط هشت» نیست، گفت: این خط در واقع ادامه خط یک محسوب می‌شود و خط هشت در اسناد بالادستی در مسیر دیگری طراحی شده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر بر اساس توالی افتتاح‌ها حساب کنیم، می‌توان این طور برداشت کرد که نام «خط هشت» از این جهت انتخاب شده و درست است. به اعتقاد چمران، از خط تهران - پرند می‌توان به‌عنوان یکی از خطوط سریع‌السیر (اکسپرس) تهران یاد کرد که بخشی از آن افتتاح شده است. احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز در بخشی از جلسه دیروز، با تایید این موضوع یادآور شد: طی روزهای اخیر تبلیغات درباره افتتاح خط هشت مترو در فضاهای تبلیغات عمومی شهر دیده می‌شود. این در حالی است که مترو تهران اصلا خط هشت ندارد و آنچه افتتاح شده، ادامه خط یک است. از این رو انتظار می‌رود مدیریت شهری نسبت به رفع ابهام درباره این موضوع اقدام کند و به افکار عمومی پاسخ دهد.