دنیای اقتصاد: در حالی که این روزها بخش عمده بازار مسکن به خانه‌اولی‌هایی اختصاص دارد که به کمک تسهیلات خرید بانک عامل بخش مسکن قدرت ورود به بازار را پیدا کرده‌اند، گروه دیگری از متقاضیان خرید ملک نیز وجود دارند که قصدشان «تبدیل به احسن کردن آپارتمان مسکونی» است که در تملک دارند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، واسطه‌های ملکی اگرچه اذعان می‌کنند طی تابستان امسال عمده مشتریان آنها خانه‌اولی‌ها و به خصوص زوجین جوانی هستند که این روزها به کمک تسهیلات از محل اوراق مسکن و نیز صندوق پس‌انداز مسکن یکم، توانسته‌اند بین ۳۰ تا بعضا ۶۰ درصد از نقدینگی خود را تامین و به بازار مسکن ورود کنند؛ اما در عین حال ادعا می‌کنند که شمار مشتریان خانه دومی آنها هم کم نبوده است.

این گروه از متقاضیان خرید مسکن اغلب به‌صورت همزمان در دو بخش «فروش» و «خرید» بازار مسکن حضور دارند، به نحوی که از یکسو آپارتمان محل سکونت خود را برای فروش عرضه کرده‌اند و از سوی دیگر در جست‌وجوی ملک دیگری برای سکونت با موقعیت بهتر و حتما قدری گران‌تر از ملک محل سکونت خود هستند. اغلب متقاضیان «تبدیل به احسن» در بازار مسکن، در وهله اول قصد تملک آپارتمان بزرگ‌تر از محل سکونت قبلی خود را دارند و در مرتبه دوم به دنبال بهبود موقعیت مکانی آپارتمان خود هستند. به گفته مشاوران املاک، آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربعی عمدتا مطلوب این گروه از مشتریان بازار مسکن است.

«خانه دومی‌ها» در بازار آپارتمان‌های 80 تا 100 مترمربع