ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در امان با هیاتی از فلسطینیان مقیم خارج دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، مجتبی فردوسی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن با هیات مخالفان برگزاری کنفرانس آفریقایی ـ اسرائیلی که فلسطینیان مقیم خارج این هیات را تشکیل می‌دهند دیدار و درباره خطرات برگزاری این کنفرانس و راه‌های جلوگیری از آن بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، هیات فلسطینی خطرات این کنفرانس بر مساله فلسطین و کشورهای حامی آن را شرح دادند و پرونده‌ای درباره این کنفرانس و تاثیرات منفی آن تقدیم سفیر کردند. سفیر جمهوری اسلامی ایران پس از شنیدن توضیحات این هیات، پیشنهادهایی برای جلوگیری از برگزاری این کنفرانس مطرح کرد؛ از جمله گفت‌وگو با روسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین و کمیته‌های مربوط به فلسطین در آن پارلمان‌ها.

او همچنین وعده داد تا پیام آنها را به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و مصطفی رحماندوست، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برساند. فردوسی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روابط خوبش با کشورهای آفریقایی تمام تلاشش را می‌کند تا از برگزاری این کنفرانس جلوگیری کند، گفت: مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها به آفریقا نوعی مقاومت است و هر نوع مقاومت مشروع و قانونی است و جلوگیری از نفوذ صهیونیست‌ها به آفریقا یا هر قاره دیگر از هر طریقی مشروع و قانونی است.

براساس این گزارش سفیر ایران به این هیات پیشنهاد داد که در تمام کنفرانس‌های اسلامی ـ‌ عربی شرکت‌ کنند و مساله برگزاری این کنفرانس و خطرات آن را مطرح کنند. همچنین از تعاملات مردمی برای جلوگیری از برگزاری این کنفرانس استفاده کنند و افزود: من آمادگی آن را دارم که برای جلوگیری از برگزاری این کنفرانس با سفیران کشورهای دوست و کنسولگری‌های آنان در اردن بحث و تبادل‌نظر کنم. این هیات فلسطینی به ریاست خانم رزان زعیتر و همراهی احمد نوفل و ماهر نمری و خانم علا عابد بود. براساس این گزارش، این کنفرانس قرار است ۲۳ و ۲۴ اکتبر آینده در توگو برگزار شود.