دنیای اقتصاد: کابینه جدید مدیریت شهری پایتخت بنا دارد «سال بد مالی» شهرداری را از دو مسیر اصلی هدایت کند. محمدعلی نجفی شهردار تهران طی دو هفته اخیر که به‌صورت رسمی سکان شهرداری تهران را در دست گرفته چندین مرتبه بر اوضاع سخت مالی شهرداری تهران در سال جاری تاکید و عنوان کرده است: شهرداری در سال جاری، سال سختی را از لحاظ مالی پیش‌رو دارد. به ویژه آنکه بخشی از درآمدهایی که در بودجه پیش‌بینی شده محقق نمی‌شود و باید برنامه‌ریزی‌هایی شود که وصول درآمدهای نقدی با مشکل مواجه نشود.

در همین راستا مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران روز گذشته در توییتی اعلام کرد: اصلاح بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران بر مبنای حذف هزینه‌های غیرضروری و وصول اقلام درآمدی در دستور کار شهریور ماه کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است. از این رو به نظر می‌رسد مدیریت شهری پایتخت بنا دارد در ماه‌های آتی سال ۹۶ از دو مسیر منابع اداره شهر را کنترل و مدیریت کند. مسیر اول حذف هزینه‌های اضافی از بودجه سال جاری است و در مسیر دوم قرار است به سراغ درآمدهایی که امکان وصول آنها فراهم است، برود.

در گام اول اجرای این برنامه محمدعلی نجفی، شهردار تهران اعلام کرده است که قراردادها و واگذاری‌های هفته‌های اخیر در شهرداری را مورد بررسی قرار می‌دهیم. او در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره بررسی قراردادها و واگذاری‌های صورت‌گرفته از سوی شهردار سابق تهران در هفته‌های اخیر اظهار کرد: حتما این قراردادها و واگذاری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. من در ۱۰ روز گذشته به‌صورت رسمی در شهرداری مسوولیت پیدا کرده‌ام و در این فرصت کوتاه امکان این بررسی‌ها فراهم نشد.

او در عین حال اظهار کرد: اولویت اصلی من در روزهای گذشته استقرار تیم اصلی شهرداری است. شهردار تهران تصریح کرد: پس از استقرار تیم مدیریتی شهرداری که بخشی از آن مستقر شده و استقرار بخشی دیگر ادامه خواهد داشت، ان‌شاءالله همه موارد مطرح شده در این چند هفته را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر موارد خلاف و سوئی دیده شود، حتما متناسب با آن مورد، اقدام خواهیم کرد.