پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: حسن روحانی رئیس‌جمهوری که پیش‌تر با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی و پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی؛ با صدور احکامی وزیران کابینه دوازدهم دولت را منصوب کرده بود، دیروز ضمایم این احکام را که شامل برخی دستورالعمل‌ها و تعیین اولویت‌ها است نیز به‌صورت جداگانه به هر کدام از وزیران ابلاغ کرد.

براساس این ضمایم احکام، وزرا موظف شده‌اند برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های مطرح‌شده تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را ظرف دو ماه به دفتر رئیس‌جمهوری ارائه کنند. همچنین سازمان برنامه‌وبودجه کشور موظف شده است هر ۶ ماه یک‌بار گزارش مقایسه‌ای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویت‌های ابلاغی را به دفتر رئیس‌جمهور ارائه کند تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامه‌ها ارزیابی شود. ضمایم احکام وزرا، شامل اولویت‌های عمومی و اولویت‌های تخصصی هر وزارتخانه است که وزرا باید در دوره تصدی خود آنها را نصب‌العین قرار دهند و اجرایی کنند.

حضور قطعی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران

در خبری دیگر به گزارش« ایسنا» سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه حضور رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران قطعی است، گفت: زمان حضور ایشان بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا است. ضیاء هاشمی اظهار کرد: دانشگاه تهران از رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دعوت کرده و وزارت علوم نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده است. بنابراین حضور ایشان در برنامه امسال بازگشایی دانشگاه‌های تهران قطعی است. او تصریح کرد: در حال حاضر رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به آمریکا سفر کرده‌اند که بعد از بازگشت از این سفر برنامه آغاز سال تحصیلی مدارس هفته آینده با حضور ایشان برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه تهران گفت: رئیس‌جمهور نیمه دوم مهرماه برای مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حضور پیدا می‌کند. از سوی دیگر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: رئیس‌جمهور طبق آخرین خبر برای مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حضور می‌یابد. او گفت: این مراسم در نیمه دوم مهرماه خواهد بود و حضور ایشان در دانشگاه تهران طبق آخرین گفته‌ها قطعی است.