دنیای اقتصاد: وزیر کشور دیروز درباره جابه‌جایی استانداران، این امر را بنا به درخواست خود استانداران و نیز ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر در استان‎ها اعلام کرد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بدو ورود به بندرعباس برای تودیع و معارفه استاندار هرمزگان افزود: برخی استانداران تمایل دارند در سایر دستگاه‌ها مشغول به کار و فعالیت شوند. وزیر کشور تاکید کرد: استانداران جدید باید تلاش کنند و از همه مسوولان و مردم استفاده کنند و بنده هیچ‌گونه اختلاف و شائبه عدم هماهنگی را نمی‌پذیرم.

تعیین استانداران پیشنهادى پس از بازگشت روحانى

همچنین دیروز سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور درباره موضوع انتخاب استانداران تا پایان شهریورماه به خبرگزاری تسنیم گفت: براساس تاکیدات رئیس‌جمهور، معرفی استانداران پیشنهادی در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور انجام می‌گیرد که بر این اساس پس از بازگشت آقای روحانی از سفر به سازمان ملل سایر استانداران پیشنهادی به هیات دولت معرفی خواهند شد..

گزینه‌های استانداری تهران از منظر نمایندگان

خبر دیگر آنکه عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح نام گزینه‌های متعدد برای تصدی استانداری تهران، از چند گزینه‌ای که از اقبال بالاتری برخوردارند، نام برد و با بیان اینکه جلسات کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد همه مجامع استانی برای معرفی استانداران سراسر کشور فعال شده‌اند. سیدفرید موسوی در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی گزینه‌های استانداری تهران در مجمع نمایندگان استان اعلام کرد: هم‌اکنون آقایان محسن مهرعلیزاده، جواد امام، محمدحسین مقیمی، سیدابوالفضل رضوی و چند گزینه دیگر برای استانداری تهران مطرح شده‌اند و این درحالی است که حسین هاشمی استاندار فعلی نیز ازجمله گزینه‌هایی است که درباره ادامه فعالیتش صحبت شده است.

در شرایطی که این نماینده مجلس از جواد امام به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای استانداری تهران نام می‌برند، جواد امام مدیرعامل بنیاد باران ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره قرار گرفتن نامش در میان گزینه‌های نهایی استانداری تهران، در گفت‌وگو با «ایلنا» تاکید کرد که تا این لحظه کسی از وی برنامه‌ای نخواسته و در عین حال گفت: اگر در مورد نخواستنم دعوا نشود، طبیعتا برنامه‌ام را ارائه خواهم کرد.