سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از ارائه راهکارهای جدید به انبوه‌سازان و حذف محدودیت‌ها برای ورود به بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: تهران ۳ تا ۴ هکتار زمین دولتی دارد که انبوه‌سازان می‌توانند برای ساخت مسکن در این زمین‌ها و واگذاری به متقاضیان اقدام کنند.

هوشنگ عشایری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اعلام کرد: در جلسات با انبوه‌سازان به آنها اعلام کرده‌ایم می‌توانند به جای ساخت مسکن در حجم بالا برای ساخت حتی در حد ۱۰ واحد مسکونی نیز اقدام کنند و ما به این سازندگان اعلام کرده‌ایم که شما را هم انبوه‌ساز می‌دانیم. وی افزود: به سه دلیل ساخت‌وساز در مناطقی که ساختار سکونتگاهی به خود گرفته مشکل است که اولین دلیل آن هماهنگی با مالکان برای تخریب تعداد زیادی از واحدهای مسکونی و احداث واحدهای مسکونی جدید است.

عشایری با اشاره به اینکه مدل ورود به بافت‌های فرسوده یکی دیگر از مشکلات انبوه‌سازان در این بافت‌هاست، اظهار کرد: اگر سازنده‌ها در بیرون از شهر بخواهند اقدام به ساخت‌وساز کنند مشکلات و محدودیت‌های شهرسازی در آنجا مطرح نیست، اما در داخل بافت‌های فرسوده محدودیت‌های نظام شهری وجود دارد. سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران محدودیت اجرا را یکی دیگر از عوامل نبود انگیزه برای ورود انبوه‌سازان به بافت‌های فرسوده دانست و گفت: به دلیل وجود انشعابات و شرایط سخت در کوچه‌ها و معابر، سازنده ترجیح می‌دهد خارج از بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌وساز کند.

وی ادامه داد:در ادامه این جلسه راهکار دیگری که به انبوه‌سازان ارائه شد این بود که اگر انبوه‌سازان نتوانند با مالکان بافت‌های فرسوده برای تملک به هماهنگی برسند می‌توانند از اراضی دولت استفاده و سپس این واحدهای مسکونی را به متقاضیان واگذار کنند.