ایسنا: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به رونمایی از سامانه موشکی جدید خرمشهر واکنش نشان داد. او در پیام خود نوشت: «ایران به تازگی یک موشک بالستیک که توانایی رسیدن به اسرائیل را دارد، آزمایش کرده است. همچنین (آنها) در حال همکاری با کره شمالی هستند. توافق چندانی با یکدیگر نداریم.» به‌نظر می‌آید دونالد ترامپ به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اشاره دارد که بارها از آن انتقاد کرده و گفته که مایل است آن را کنار بگذارد.

ابراز نگرانی فرانسه

همزمان، سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه گفت که پاریس به‌شدت نسبت به آزمایش موشکی بالستیک ایران نگران است و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد پرتاب این موشک را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهد.به گزارش خبرگزاری رویترز، او در ادامه با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه سیاست‌های منطقه‌ای‌ کشورمان افزود: «فرانسه از ایران می‌خواهد تا تمام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه را متوقف کند. فرانسه به همراه متحدانش به ویژه اروپایی‌ها ابزارهایی را بررسی می‌کند که موجب شود ایران دست از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده بالستیکی بردارد.»

واکنش لیبرمن به آزمایش موشک خرمشهر

از سوی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آزمایش موشک جدید بالستیک ایران را تهدیدی علیه جهان خواند. به نوشته روزنامه هاآرتص،«آویگدور لیبرمن» مدعی شد موشک جدید ایران که «خرمشهر» نام دارد، تهدیدی علیه تمامی جهان آزاد است. لیبرمن مدعی شد: «موشک بالستیک شلیک شده ایران نه تنها عامل تحریک‌کننده علیه آمریکا و متحدانش چون اسرائیل و تلاشی برای سنجش آنها است، بلکه این امر میل ایران در مبدل شدن به یک قدرت جهانی و تهدید کشورها نه تنها در خاورمیانه بلکه همه کشورهای جهان آزاد را بیشتر ثابت می‌کند.»