دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در چند کمیته تخصصی به موضوعاتی از قبیل حقوق‌های نجومی و ایجاد اشتغال در سال‌های ۹۶ و ۹۷ پرداختند. در همین راستا عضو کمیته محاسبات عمومی مجلس از برگزاری نشست این کمیته با رئیس دیوان محاسبات برای بررسی حقوق‌های نجومی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد خدابخشی در تشریح جلسه روز گذشته کمیته متبوع خود در محل دیوان محاسبات عمومی کشور گفت: این نشست با حضور رئیس دیوان محاسبات، دادستان و مستشاران چهارگانه درباره حقوق‌های نجومی برگزار شد. خدابخشی تاکید کرد: رئیس دیوان محاسبات در این جلسه گزارشی را درباره اقدامات انجام شده پیرامون حقوق‌های نجومی ارائه کرد و اعضای کمیته هم نظرات خود را مطرح کردند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده، اقدامات خوبی با وجود بازگشت بیش از ۲۴ میلیارد تومان وجوه اضافی دریافتی به‌حساب خزانه، محکومیت افراد و سازمان‌های خاطی تاکنون انجام شده است.

از سوی دیگر روز گذشته نشست فراکسیون حمایت از تولید ملی و اشتغال، با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد. به گفته غلامرضا کاتب عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در این نشست نوبخت اعلام کرد که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اختصاص یافته است.

سه‌شنبه شب نیز نشست کمیسیون عمران مجلس با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار و قرار شد تا کمیته‌ای در کمیسیون عمران تشکیل شود تا درخصوص تاخیرهای هواپیمایی ارزیابی دقیق صورت گیرد. همچنین گزارش کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در مورد الحاق طرح یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش پرورش از سوی سخنگوی کمیسیون قرائت شد.