گروه بنگاه‌ها - آغاز تابستان امسال کارکنان بیمه مرکزی در راستای توسعه فرهنگ بیمه اقدام به خرید بیمه‌نامه عمر و تشکیل سرمایه کردند؛ این بیمه بر اساس تفاهم نامه‌ای فی مابین بیمه مرکزی و شرکت بیمه سامان منعقد شد و هر یک از کارکنان بیمه مرکزی، متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنند بیمه‌نامه‌ای با پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری ویژه خود دریافت کردند. علی ضیایی، مدیر عامل بیمه سامان در این خصوص به «دنیای اقتصاد» گفت: بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان برنامه‌ریزی مالی بلند مدتی است که دارای دو بخش پوشش بیمه ای و سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: پوشش‌های حادثه ، ازکارافتادگی، معافیت، هزینه امراض صعب‌العلاج، آخرین سال حیات و همچنین نحوه سرمایه‌گذاری که از سوی بیمه‌گذار انتخاب می‌شود، از ویژگی‌های این قرارداد است. ضیایی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری بخش زیادی از حق بیمه، اندوخته بیمه‌نامه نیز با سود انباشته در پایان هر سال افزایش می‌یابد، افزود: بیمه سامان سه صندوق قابل انتخاب برای سرمایه‌گذاری اندوخته دارد و هر یک از بیمه‌گذاران می‌توانند یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ریسک کم، متوسط و زیاد را انتخاب کنند؛ در هر صندوق سرمایه‌گذاری، نرخ سود تضمینی و سهم مشارکت در منافع با صندوق دیگر تفاوت دارد.

حاصل عملکرد صندوق‌های بیمه عمر و تشکیل سرمایه این شرکت در ۵ سال گذشته تعیین نرخ سود تضمینی از ۱۲تا ۱۵درصد بود که درنهایت نرخ سود قطعی از ۱۸تا ۲۳ درصد محقق شد.

وی آغازپوشش بیمه عمرو تشکیل سرمایه کارکنان بیمه مرکزی را بیست و هفتم خردادماه ۱۳۹۰ اعلام کرد و گفت: طی این قرارداد بیش از ۴۰۰ نفراز پرسنل بیمه مرکزی که شامل کارکنان پژوهشکده و صندوق تامین خسارات بدنی نیز می‌شود تحت پوشش بیمه عمرو تشکیل سرمایه بیمه سامان قراردارند.

به گفته ضیایی، این قرارداد به دنبال برگزاری سمیناری تخصصی برای معرفی بیمه‌نامه عمروتشکیل سرمایه سامان به کارکنان بیمه مرکزی و همچنین جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره تمام وقت منعقد شد؛ در واقع کارکنان بیمه مرکزی به خوبی از شرایط بیمه‌نامه خود و ویژگی‌های این طرح آگاهی دارند.

مدیر عامل شرکت بیمه سامان یکی از ابتکارات بیمه‌نامه عمروتشکیل سرمایه سامان را درآمد ازکارافتادگی عنوان کرد و گفت: چنانچه بیمه‌گذاری ازکارافتاده شد علاوه بر معافیت از حق پرداخت بیمه تا دو برابر آخرین حق بیمه را تا ۱۰ سال دریافت می‌کند. به گفته او بیمه‌نامه فوق انعطاف دارد؛ به گونه‌ای که بیمه‌گذار می‌تواند میزان حق بیمه پرداختی و سرمایه بیمه ای خریداری شده را افزایش دهد.

ضیایی درخصوص استفاده از اندوخته و خدمات بیمه‌نامه عمروتشکیل سرمایه سامان گفت: ذی‌نفعان می‌توانند اندوخته خود را به صورت یکجا و یا مستمری دریافت کنند و همچنین می‌توانند از تسهیلات کارت اعتباری بانک سامان بدون نیاز به وثیقه استفاده نمایند.

وی در خاتمه گفت: مدیریت بیمه‌های اندوخته‌ساز شرکت بیمه سامان با استفاده از علم آکچوئری و مدیریت درست ریسک‌ها پوشش‌های بیمه ای را عرضه و نرخ‌های سود پیش‌بینی شده را تضمین کرده است.